Mere RAM i Acer bærbar ?
Fra : Frank

Dato : 26-10-10 16:14

Jeg har en Acer Aspire bærbar pc 5715Z med 2 GB RAM (2 x 1GB). Den er
udstyret med en Intel Pentium dual-core processor T2330. (1.60 GHz og 1MB L2
cache).

Vil jeg kunne udnytte en fordobling af RAM fra de 2GB til 4GB ?? (altså en
hurtigere pc?).

v.h. Frank.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-10-10 20:58

"Frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> L2 cache).
>
> Vil jeg kunne udnytte en fordobling af RAM fra de 2GB til 4GB ?? (altså en

Det kommer an på styresystem og hvad du bruger den til. Til billedbehandling
er ram altid godt. Til surf og skrivning har du nok.
Vista er ramæder, mens win xp og win 7 er mere beskedne. Hvis ikke du kører
64-bit skal du være opmærksom på, at selv om du sætter 4 gb i, vil kun ca.
3,3 gb være til rådighed.
Jeg opgraderede til 4 gb på min bærbare med vista og har stor glæde af det,
selv om jeg kører 32 bit, idet jeg laver mange ting, som godt kan lide at
der er noget ram til rådighed.

Kurt

Fra : Frank

Dato : 26-10-10 21:40

> [...]
> Jeg opgraderede til 4 gb på min bærbare med vista og har stor glæde af
> det, selv om jeg kører 32 bit, idet jeg laver mange ting, som godt kan

Tak for svaret Kurt.

Jeg kører Vista og 32 bit. Jeg havde godt set at man så ikke kan udnytte 4
GB fuldstændig. Så jeg har valgt at bestille 2 x 2GB ram her:
http://www.orcalogic.co.uk/asp/Acer_Aspire_NoteBook_5715Z_Series_Memory-35894-m-1.htm

v.h. Frank