Bundkort - og bluetooth
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 24-10-10 16:59

Sikker et dumt spørgsmål... hvor kan jeg se hvilket bundkort jeg har ?

og findes der bundkort med bluetoohs indbygget. ?

Hvis ikke hvilket USB bluetooth kan anvefales ?

Fra : Henrik Larsson

Dato : 24-10-10 17:08

> Hvis ikke hvilket USB bluetooth kan anvefales ?

Jeg ville anbefale sådan en fætter:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=188512

Mvh Henrik

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-10-10 05:37

On 24 Okt., 18:07, Henrik Larsson <use...@1.spambox.dk> wrote:

> Jeg ville anbefale sådan en fætter:http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=188512
>
> Mvh Henrik

Køb den dog her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866 og
spar en en hund eller mere - har handlet der mange gange uden
problemer

/Jan

Fra : Henrik Larsson

Dato : 26-10-10 21:23

> Køb den dog her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866 og
> spar en en hund eller mere - har handlet der mange gange uden
> problemer

Det er selvfølgelig en mulighed hvis man tør.

Her er en af anmeldelserne:
- I have ordered about 2 dozen of these over the last year or so, and
around half of them have had problems. At least one also heated up to
the point I could smell plastic melting and I had to throw it away.

Mvh Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-10-10 17:17

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Sikker et dumt spørgsmål... hvor kan jeg se hvilket bundkort jeg har ?

Pil siden af kabinettet og læs hvad der står på bundkortet. Det står på de
fleste.
Ellers kan du hente dette gratis program
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Det kan fortælle dig alt om din computers indhold.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 24-10-10 20:11

Steen Mikkelsen skrev blandt andet:

> Sikker et dumt spørgsmål... hvor kan jeg se hvilket bundkort jeg har ?
>
> og findes der bundkort med bluetoohs indbygget. ?

Ja - men så ville der nok være installeret en driver til det, så det
umiddelbart virkede.

> Hvis ikke hvilket USB bluetooth kan anvefales ?

Min Aldi har en ganske lille USB Blutooth-dims til 69 kr. Den er såmænd nok
lige så god som de andre....

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-10 22:15

Steen Mikkelsen skrev:

> og findes der bundkort med bluetoohs indbygget?

Ja, det findes. Det nemmeste er dog at købe en
BT-dungle til usb-porten, de koster ikke ret meget.

Jeg har brugt sådan en i årevis, til kommunikation
med min mobil og andre enheder, det er nemt at
sætte op, og rækker op til 10 meter.

Står jeg med det valg i dag, når jeg skal vælge et
bundkort, kigger jeg hellere på andre ting, fordi jeg
ved at BT kan klares på anden vis.

Mit næste bundkort skal have USB3-understøttelse.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 24-10-10 23:34

> Sikker et dumt spørgsmål... hvor kan jeg se hvilket bundkort jeg har ?

I Terminalen:

$ dmidecode --type 2

Evt. med 'sudo' foran alt efter opsætning.

Skulle gerne give dig information omkring dit bundkort.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-10 23:48

Martin [6000] skrev:

> I Terminalen:
> $ dmidecode --type 2
> Evt. med 'sudo' foran alt efter opsætning.
> Skulle gerne give dig information omkring dit
> bundkort.

Terminalen? Jeg er ikke lige med. Hvad er "sudo"?

Hvorfor ikke bare søge på Google, det kan alle
finde ud af, der er mange flere muligheder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-10-10 06:04

Allan Vebel skrev:

>Terminalen? Jeg er ikke lige med. Hvad er "sudo"?

Han er bare ovre i et linux-baseret OS

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-10-10 08:58

> Terminalen? Jeg er ikke lige med. Hvad er "sudo"?

Se nedenfor.

> Hvorfor ikke bare søge på Google, det kan alle finde ud af, der er mange
> flere muligheder.

Ja hvorfor ikke bare søge på Google??

http://en.wikipedia.org/wiki/Sudo

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-10-10 00:51

On 26 Okt., 22:23, Henrik Larsson <use...@1.spambox.dk> wrote:

> [...]
> around half of them have had problems. At least one also heated up to
> the point I could smell plastic melting and I had to throw it away.

Jeg og mine kollegaer har købt en del der - fx en USB ting med antenne
til at gå på et trådløst N-netværk - til en 50'er - i DK kan du roligt
betale 3-4 gange så meget PLUS porto - og jeg har købt meget andet -
indrømmet - ikke alt er den bedste kvalitet, men du kan være sikker på
at få dine varer - bare køb for under 80 kr, så der ikke kommer told/
moms på. Jeg kan ihvertifald anbefale Dealextreme på det kraftigste -
mit ynglings nørd sted

/Jan

Fra : Henrik Larsson

Dato : 27-10-10 21:31

> Jeg kan ihvertifald anbefale Dealextreme på det kraftigste -
> mit ynglings nørd sted

Hej Jan, nu var det ikke fordi jeg har noget imod Dealextreme, jeg har
aldrig handlet der. Men når den specifikke dims du linkede til har så
mange dårlige kommentarer, ville jeg gerne gøre opmærksom på det.

Mvh Henrik

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-11-10 01:50

On 27 Okt., 21:30, Henrik Larsson <use...@1.spambox.dk> wrote:

> Hej Jan, nu var det ikke fordi jeg har noget imod Dealextreme, jeg har
> aldrig handlet der. Men n r den specifikke dims du linkede til har s
> mange d rlige kommentarer, ville jeg gerne g re opm rksom p det.
>
> Mvh Henrik

Nu får vi at se hvor slem den er - har lige bestilt en - de knap 10 kr
inkl fragt (fra Hong Kong) overlever jeg nok og skal faktisk selv
bruge en - men jeg fatter ikke helt hvordan de kan gøre det til de
priser

/Jan