Siemens E5615 Esprimo stationær m. startp~
Fra : Preben

Dato : 22-10-10 19:28

Hej
Jeg har en flok = 30 i et EDB-rum Esprimo PCer model E5615 AMD X64
desktop model.
Nu er der 2 af dem som ind imellem / ofte ikke vil tænde uden man først
slukker helt for 220v et øjeblik,
kender i noget til om det er en kendt fejl. FX om det blot er en elektrolyt
eller lignende der er træt,
det har jeg tidligere reddet en hel serie forsyninger med..
Alternativet er ellers at få nogen nye i en ny model som ikke kan køre med
samme Disk.image, dvs ekstra arbejde for mig..

Nogen ideer/erfaringer ?
mvh
Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-10-10 22:49

"Preben" <ingenmail@***intetdomæne.overhovedet> skrev i meddelelsen
> [...]
> Alternativet er ellers at få nogen nye i en ny model som ikke kan køre med
> samme Disk.image, dvs ekstra arbejde for mig..

Jeg har set lignende fejl dels med defekt strømforsyning og også med en
defekt cpu.

Kurt

Fra : Preben

Dato : 24-10-10 22:05

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben" <ingenmail@***intetdomæne.overhovedet> skrev i meddelelsen

> Jeg har set lignende fejl dels med defekt strømforsyning og også med en
> defekt cpu.
>
> Kurt
Ja det er netop strømforsyning jeg mistænkte... Men kan det laves? eller er
det mere en elektronikgruppe
mvh
Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-10 22:22

Preben skrev:

> Ja det er netop strømforsyning jeg mistænkte...
> Men kan det laves?

Det er nemt at teste - du kan sætte en løs psu
til maskinen, du behøver ikke engang at skrue
den i - du skal bare sætte stikkede i de rigtige
steder.

Starter den op med den nye, skruer du den i
maskinen, den sidder kun med 4 skruer

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Preben

Dato : 28-10-10 15:46

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> den i - du skal bare sætte stikkede i de rigtige
> steder.
>
> Starter den op med den nye, skruer du den i

Hej
tak for jeres respons, jeg vil prøve det af en af dagene. med en løs
forsyning...
Jeg har fået oplyst at man kan få en ny fra Tyskland for 50Euro + 150 i
porto uanset antal
det er ikke en alm. universal model med 4 skruer, men en skæv kasse der kun
passer i de modeller.
Så jeg skal være lidt sikker på hvor mange jeg skal bestille
mvh
Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-10-10 20:22

Preben skrev:

> det er ikke en alm. universal model med 4 skruer,
> men en skæv kasse der kun passer i de modeller.

Er den sådan den ser ud?

http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=S26113-E505-V50&path=Fujitsu-Power-Supply-250W

Du kunne jo starte med at prøve med en fra en anden
maskine, bare for at prøve.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Preben

Dato : 29-10-10 16:04

> [...]
>
> http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=S26113-E505-V50&path=Fujitsu-Power-Supply-250W
>
> Du kunne jo starte med at prøve med en fra en anden

Jeg kan ikke huske det helt præcis, bare at den ikke er en af de
"universelle"
men modellen er rigtignok E5600 /E5615
Jeg får det prøvet af i næste uge, har ihvertfald en universal model,
og kan også bytte med en fra en anden PC og se om nissen flytter med
Vi har 30-40 stykker. Såå der er muligheder
mvh
Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-10-10 23:35

> Ja det er netop strømforsyning jeg mistænkte... Men kan det laves? eller
> er det mere en elektronikgruppe
> mvh
> Preben

Som Allan Vebel skriver, er det nemt at teste. Er den defekt, så skift den
ud med en ny. De koster ikke mange kr., og normalt kan det ikke betale sig
at fejlsøge og reparere på dem.

Kurt