Hauppauge Win TV HVR930c fortæller mig, a
Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-10-10 13:02

Hej.

Jeg har en Hauppauge TV-kort (Win TV HVR 930c). EN lille USB-stik som
jeg har fast tilsluttet computeren samt til antennekablet.

Jeg har haft kortet i en måneds tid og jeg har fint set TV på det.

Eneste ting, der irriterer mig, er, at jeg indimellem når jeg starter
WinTV (softwaren) op for at se TV kan (bliver jeg mødt med sort skærm og
beskeden "No analog signal".

Det har jeg formået at få løst indtil nu ved at fjerne antennekablet
genstarte programmet og installere samtlige kanaler endnu engang.

Ha I et bud på, hvad problemet kan være og hvordan det løses?

Jeg har i anden gruppe fået beskeden "for dårligt signal"

Jeg har dog tidligere haft et ældre kort fra Hauppauge, hvor jeg har set
glimragende TV med samme signal og kabel i flere år uden problemer.

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-10-10 14:47

Den 22-10-2010 14:02, Michael Sørensen skrev:
> [...]
>
> Jeg har dog tidligere haft et ældre kort fra Hauppauge, hvor jeg har set
> glimragende TV med samme signal og kabel i flere år uden problemer.

Jeg vil også gå efter signalet. Et tvsignal kan godt ligge lige over en
grænseværdi, hvor det ser fint ud, men bare det mindste problem, så er
det væk. Altså hvordan er kablet, og hvor godt er signalet?
Når du nu siger analog, er det jo nok et fællesantennesignal, så den
lokale installation fra tilslutningsdåsen kan også være udenfor
kvalitetsnorm. - gælder mit eget køkkentv

//finn

Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-10-10 16:41

Den 22-10-2010 15:46, cykelsmeden skrev:

> [...]
> lokale installation fra tilslutningsdåsen kan også være udenfor
> kvalitetsnorm. - gælder mit eget køkkentv

Så er det nok der, hunden ligger begravet

Tak for svaret