Input - HDMI
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 16-10-10 23:19

Min paraboloptager har en hdmi udgang - findes der et kort der gør det
muligt at overføre film fra reciever udgangen og til min PC ?

Fra : Fynbo

Dato : 17-10-10 06:38

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Min paraboloptager har en hdmi udgang - findes der et kort der gør det
> muligt at overføre film fra reciever udgangen og til min PC ?

2 sek. på google

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1000&zoneid=3

Fynbo

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-10-10 21:01

Steen Mikkelsen wrote:

> Min paraboloptager har en hdmi udgang - findes der et kort der gør det
> muligt at overføre film fra reciever udgangen og til min PC ?

Der er to problemer med dette HDMI capture kort. Det er ret dyrt, og det
virker ikke hvis HDMI signalet er forsynet med HDCP (hvilket man generelt
bør regne med).

Der er mere fornuft i at kigge efter en kompatibel sat receiver hvor man
kan flytte optagelserne fra harddisken (udelukker alle de "udbyder
godkendte" boxe. Meget billigere, driftsikkert og bedre da der ikke sker
nogen re-encodning som ved et HDMI capture kort.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-10-10 21:41

Den 17-10-2010 00:18, Steen Mikkelsen skrev:
> Min paraboloptager har en hdmi udgang - findes der et kort der gør det
> muligt at overføre film fra reciever udgangen og til min PC ?

Der er mere mening i først at se efter, om den kan optage film via usb.

Jeg har været igennem de samme overvejelser, men er endt med en meget
bedre løsning - synes jeg selv.

Nemlig en usb DVB-S modtager tilsluttet en lille bærbar.

Den giver fremragende optagelser med en yderst brugervenlig timer-funktion.

vh

Bjarne