Mikrofon virker ikke
Fra : ABJ

Dato : 12-10-10 21:43

Jeg har prøvet at få mikrofon til at fungere på en Acer eMG525 (ny bærbar),
jeg skulle hjælpe en i familien med sætte Skype op.

Først regnede jeg med at der var indbygget mikrofon, men iflg. Acer hotline
er der ingen (hvad skal man så bruge webcamera til?)

Jeg har prøvet med 2 mikrofoner tilsluttet med 3,5 mm jackstik, men de
fungerer ikke og jeg kan ikke finde den sædvanlige "mixerpult" med
lydindstillinger (Win 7), nogen der ved hvor disse indstillinger ligger?

Regner ikke med der skal bruges driver til normal mikrofonindgang.

Nogle der har en ide?

Hilsen Aksel

Krydspostet til dk.edb.system.ms-windows

Fra : emjeppesen

Dato : 12-10-10 22:17

ABJ skrev:

> [...]
>lydindstillinger (Win 7), nogen der ved hvor disse indstillinger ligger?
>
>Regner ikke med der skal bruges driver til normal mikrofonindgang.

der er formodentlig intet lydkort i maskinen. Fås for et par hundrede
i et USBstik

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-10 22:29

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> der er formodentlig intet lydkort i maskinen. Fås for et par hundrede
> i et USBstik
>
> Hilsen emj
>
> --
Ahhh - hvornår har du sidst set en pc uden indbygget lydkort?
I følge specifikationerne er der indbygget såvel højttalere som lydkort.
Ellers var der vist heller ingen grund til at udstyre den med en
mikrofonindgang.
Nu har jeg ikke lige en win7 ved hånden, men under kontrolpanel findes der
nok noget, der hedder noget i retning af lyde og herunder vil mikrofon
typisk ligge.

Kurt

Fra : John V.

Dato : 16-10-10 20:47

Den 12-10-2010 23:29, Kurt B. Andersen skrev:
> Ahhh - hvornår har du sidst set en pc uden indbygget lydkort?
>

> Kurt

Jeg har set en helt ny af slagsen så sent som i dag, så de eksisterer
rent faktisk.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Ole C

Dato : 16-10-10 22:51

John V. skrev blandt andet:

> Jeg har set en helt ny af slagsen så sent som i dag, så de eksisterer
> rent faktisk.

Kunne du tænke dig at afsløre hvilken?

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-10 22:40

emjeppesen skrev:

> der er formodentlig intet lydkort i maskinen.

Der er lydkort i alle bærbare i dag - det har der
været de sidste mange år:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/219176/Acer-Notebook-eMG525.html

Der står:

"Der er integreret et 0,3 HD eMashines
webcam i Acer eMG525 17,3", så du
kan med lethed holde kontakten med
venner og familie eller med studiet?"

Der står godt nok ikke noget om at der er mikrofon
indbygget - det plejer der at være på alle nye pc'er
i dag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : ABJ

Dato : 12-10-10 23:43

> [...]
> venner og familie eller med studiet?"
>
> Der står godt nok ikke noget om at der er mikrofon
> indbygget - det plejer der at være på alle nye pc'er

Acers support påstår at der ikke er mikrofon indbygget.

Fra : cykelsmeden

Dato : 13-10-10 11:57

Den 13-10-2010 00:43, ABJ skrev:

> Acers support påstår at der ikke er mikrofon indbygget.

hvornår er supportere blevet kvalificerede orakler?

Men hvad siger dit control-panel om lydenheder?
(længe siden jeg har set en nyere bærbar uden mic)

//finn

Fra : ABJ

Dato : 13-10-10 14:10

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> hvornår er supportere blevet kvalificerede orakler?
>
> Men hvad siger dit control-panel om lydenheder?
> (længe siden jeg har set en nyere bærbar uden mic)
>
> //finn

Der er ikke vist nogen mikrofon.

Det virker tåbeligt at man sætter et webcam til 10 kr i men ssparer en
mikrofon til 50 øre.

Fra : Ole C

Dato : 13-10-10 18:54

ABJ skrev blandt andet:

> Der er ikke vist nogen mikrofon.

Lyder ikke sandsynligt.
Har du kigget efter den under Kontrolpanel>Lyd, som du blev rådet til?

> Det virker tåbeligt at man sætter et webcam til 10 kr i men ssparer en
> mikrofon til 50 øre.

Og netop derfor lyder det usandsynligt at den ikke er der - på trods af
beskeden fra Acer.

--
vh
Ole C

Fra : ABJ

Dato : 13-10-10 22:54

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Har du kigget efter den under Kontrolpanel>Lyd, som du blev rådet til?

> Og netop derfor lyder det usandsynligt at den ikke er der - på trods af

I Acers specifikationer er mikrofon ikke nævnt, menhvorfor virker en ekstern
mikrofon ikke?

Fra : Ole C

Dato : 14-10-10 09:09

ABJ skrev blandt andet:

> I Acers specifikationer er mikrofon ikke nævnt,

I specifikationerne for min Fujitsu-Siemens er mikrofonen heller ikke nævnt.
Man regner vel med at det er en selvfølge

> menhvorfor virker en
> ekstern mikrofon ikke?

Formentlig af samme grund som en indbygget mikrofon heller ikke virker: Der
er noget galt med indstillingerne....

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-10-10 15:20

Den 13-10-2010 12:56, cykelsmeden skrev:

> hvornår er supportere blevet kvalificerede orakler?
>
> Men hvad siger dit control-panel om lydenheder?
> (længe siden jeg har set en nyere bærbar uden mic)
>
> //finn

Skæbnen ville at barnebarnet lige kom med sin nyere compaq netbook, og
klagede over samme problem. Det var i systemet intet som indikerede
andet end "external mic".
Et besøg hos hp driversupport indikerede kun en audio-codecpack til
opdatering. Da vi alligevel var der hentede og installerede vi den,
- og voila!! - efter reboot havde vi pludselig også en indbygget
mike - som ovenikøbet virkede.

//finn
- nb, med lup kan vi nu se mikrofonhullet ved siden af kameraet

Fra : Ole C

Dato : 15-10-10 15:37

cykelsmeden skrev blandt andet:

> - nb, med lup kan vi nu se mikrofonhullet ved siden af kameraet

Men mikrofonen kan sidde så mange andre steder på de forskellige bærbare.
På min Fujitsu sidder det for eksempel ved siden af "pegepladen".

--
vh
Ole C