Hjælp til en Dell Dimension 4550 Series v~
Fra : Stampe

Dato : 12-10-10 16:13

Jeg har i forvejen en
Dell Dimension 3500 Series stående som WEB-server, og den jeg er rigtig glad
for. Nu har jeg fået en Dell Dimension 4550 Series af min bror, de ser
nøjagtig ens ud udefra. Men der er forskel nede ved RAMmene der er to sokler
hvor den ene låseknap er hvid og en anden hvor låseknappen er sort,
endvidere er der to sokler der ligger på skråt ved er de til og hvilke RAM
skal i hvor?

Jeg har sat de to eneste RAM jeg har der passer i det er to 256Mb RAM, men
PCen kører utroooooligt langsom den skulle ellers være meget hurtigere en
den anden jeg har.

Jeg er næsten sikker på det er et RAM problem - kan nogen hjælpe med hvad
jeg skal købe og putte i hvilke sokler

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-10 16:21

Den 12-10-2010 17:12, Stampe skrev:
> [...]
>
> Jeg er næsten sikker på det er et RAM problem - kan nogen hjælpe med
> hvad jeg skal købe og putte i hvilke sokler

Du har selvfølgelig været her
http://en.community.dell.com/support-forums/desktop/w/desktop/dimension-4550-maximum-memory-2gb-not-1gb.aspx
og læst hvad der står

Fra : Stampe

Dato : 13-10-10 03:14

"Paul Østerby Sørensen" wrote in message
> [...]
>
> Jeg er næsten sikker på det er et RAM problem - kan nogen hjælpe med
> hvad jeg skal købe og putte i hvilke sokler

Tak for det gode link, men det forklarer vel ikke at maskinen er mere end
utroooolig langsom der sidder 2 X 256 Mb og det er plejer at være rigeligt
til at boote på en XP Pro det er taget 20 timer at indlæse styesystemet.

Mvh
Allan

Fra : Henning

Dato : 13-10-10 09:21

> [...]
>til at boote på en XP Pro det er taget 20 timer at indlæse styesystemet.

Defekt harddisk? Kør en 90/90-diagnostic på disken. Download fra Dells
hjemmeside.

Fra : Stampe

Dato : 13-10-10 03:23

Jeg har i forvejen en
Dell Dimension 4550Series stående som WEB-server, og den jeg er rigtig
glad for. Nu har jeg fået en Dell Dimension 8300 Series af min bror, de