PCI-Express stået af??
Fra : Erik

Dato : 06-10-10 08:20

?Jeg kører Windows 7 Home på en sammensat computer gennem flere år. -
Bundkortet er et Asrock AliveNFG-HDready. - Lige pludselig holdt
grafikkortet op med at virke. Skærmen sagde "no signal". - Jeg troede det
var mit grafikkort, der var stået af, så indtil videre måtte jeg tilslutte
skærmen til den interne grafikchip på PC´en.
Herefter købte jeg et nyt grafikkort - men med samme resultat: "no signal".
Altså må det være PCI-Express-slottet, der er defekt. - Computeren i øvrigt
kører perfekt.
Er der noget jeg kan gøre - inden jeg atter bevæger mig ud på købemarkedet
for at få et nyt bundkort?? - Kan der være andre fejlkilder??
Mvh
Erik

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-10-10 09:33

Den 06-10-2010 09:20, Erik skrev:
> [...]
> Er der noget jeg kan gøre - inden jeg atter bevæger mig ud på
> købemarkedet for at få et nyt bundkort?? - Kan der være andre fejlkilder??
Slået fra i bios??
Ledning til skærm knækket?
ben i stik på samme knækket?

//finn

Fra : Erik

Dato : 06-10-10 15:36

?

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> Slået fra i bios??
> Ledning til skærm knækket?
> ben i stik på samme knækket?
>
> //finn

Nej - ledningen virker jo godt nok på stikket til den interne grafikchip.
Mvh
Erik

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-10-10 19:07

Den 06-10-2010 16:35, Erik skrev:

> Nej - ledningen virker jo godt nok på stikket til den interne grafikchip.
> Mvh
> Erik
ok - misforstod det med "interne", men har du checket bios for opsætning
af PCI? - på nogle bios kan diverse signaler disables.

//finn

Fra : Erik

Dato : 06-10-10 21:05

?

> ok - misforstod det med "interne", men har du checket bios for opsætning
> af PCI? - på nogle bios kan diverse signaler disables.
>
> //finn

Ja, det har jeg gjort. - Problemet opstod, da jeg skulle vække PC´en fra
dvaletilstand.
Erik