Hvor ser man drifttimer på HD
Fra : Kurt G

Dato : 18-09-10 08:56

Jeg ved ikke, om dette er rette gruppe, hvis ikke, så fortæl mig hvilken!

Jeg har en bærbar med en Samsung HD HM500JI.

Kan man noget sted på en sådan se, hvor mange timer, harddisken har været
tændt eller hvor mange timer den har roteret?
Jeg ved godt, at det er et eller andet program, der (måske) holder øje med
det, men hvilket?

Mvh Kurt

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-10 13:16

Kurt G wrote:

> Kan man noget sted på en sådan se, hvor mange timer, harddisken har
> været tændt eller hvor mange timer den har roteret? Jeg ved godt, at det
> er et eller andet program, der (måske) holder øje med det, men hvilket?

S.M.A.R.T hvis det er aktiveret på harddisken. Installer smartctl på din
computer.

--
Jesper Lund

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-10 17:09

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> S.M.A.R.T hvis det er aktiveret på harddisken. Installer smartctl på din
> computer.
>
> --
> Jesper Lund

Er det et program, der normalt er med Win XP Pro?

Mvh Kurt

Fra : Henning

Dato : 18-09-10 17:48

http://lmgtfy.com/?q=smartctl 1. hit

Fra : Kurt G

Dato : 18-09-10 17:56

> http://lmgtfy.com/?q=smartctl 1. hit

Det ser da ud til at være or linux!

Kurt

Fra : Henning

Dato : 19-09-10 12:22

>Det ser da ud til at være or linux!

Hvis du læser ned gennem teksten er der også til Windows.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-10 19:10

Kurt G wrote:

> Det ser da ud til at være or linux!