Plextor DVDR PX-860A
Fra : Jet

Dato : 17-09-10 10:24

Jeg har en sådan http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2692&zoneid=5
med knap til at åbne skuffen, eller det gør den selv, når den er
færdig med at brænde - men den er for hurtig, jeg når ikke at tage
skiven ud, så lukker skuffen igen. Derfor må jeg holde lidt igen med
hånden, så jeg kan nå at tage skiven ud, inden den lukker i. Har
kikket om jeg kunne sætte hastigheden ned eller noget. Driverne er de
nyeste.
Hvad kan jeg gøre ?

/jet

Fra : steen

Dato : 17-09-10 17:56

Jet wrote:
> [...]
> hånden, så jeg kan nå at tage skiven ud, inden den lukker i. Har
> kikket om jeg kunne sætte hastigheden ned eller noget. Driverne er de

Hvilken brændersoftware bruger du? Nero har en funktion hvor man kan vælge
om brændingen skal tjekkes for fejl efter afslutning. Og det er da muligt at
den åbner skuffen i et par sekunder for derefter at lukke igen og læse
videre. Prøv evt. at fjerne flueben fra den funktion. Jeg mener også at man
helt kan fravælge om skuffen skal åbnes efter endt brændning.

Fra : Jet

Dato : 17-09-10 11:08

On 17 Sep., 19:55, "steen" <st...@steenmartin.dk> wrote:

> [...]
> videre. Prøv evt. at fjerne flueben fra den funktion. Jeg mener også at man
> helt kan fravælge om skuffen skal åbnes efter endt brændning.

Ja man kan fravælge åbning af skuffen, men det gælder ved alle DVD jeg
sætter i drevet, når jeg trykker på åbn-knappen, må jeg holde lidt
igen, ellers får jeg ikke lagt DVD korrekt i drevet. Skuffen lukker
for hurtigt i ....

/jet

Fra : Pico

Dato : 17-09-10 18:36

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sætter i drevet, når jeg trykker på åbn-knappen, må jeg holde lidt
> igen, ellers får jeg ikke lagt DVD korrekt i drevet. Skuffen lukker

Jeg har også en Plextor, ganske vist ekstern, den lader da "altid" skuffen
blive åben indtil jeg foretager mig et eller andet. Det gælder i øvrigt for
alle de drev jeg gennem årene har haft kendskab til. Mon ikke det er en
produktionsfejl så den skal tilbage ?
--
MVH
Pico

Fra : Rado

Dato : 17-09-10 21:54

On Fri, 17 Sep 2010 10:08:17 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

> [...]
>sætter i drevet, når jeg trykker på åbn-knappen, må jeg holde lidt
>igen, ellers får jeg ikke lagt DVD korrekt i drevet. Skuffen lukker

Gør den det også hvis ikke du rører ved skuffen? Den lukker jo når man
giver den et lille skub, måske den er lidt oversensitiv på det punkt-

Eller måske åbn-knappen er ustabil så den "dobbeltklikker" af sig
selv. Det kan godt give den effekt.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Jet

Dato : 17-09-10 17:16

On 17 Sep., 23:54, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> Rado
>
> We're all biased. The question is however whether we're
> biased in the right or in the wrong direction...

Tak for alle råd jeg har løst problemet

/jet

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-10 09:37

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse

Tak for alle råd jeg har løst problemet

/jet

Er det en hemmelighed hvordan, eller kan løsningen deles med andre ?

Mvh Ebbe