Hvordan åbne DVD-skuffe?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-10 11:57

Jeg har købt et stationær Acer Aspire M3203. DVD-drevet er skjult bag
et klap, men der er ingen udløserknap at se nogen steder og der er
ingen brugerhåndbog til svinet (købt i Bilka).

Den eneste måde jeg kan lukke drevet op på, er ved at højreklikke på
drevets ikon og vælge "Skub ud".

Nogen der har et bud?

Fra : Ole C

Dato : 17-09-10 12:35

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har købt et stationær Acer Aspire M3203. DVD-drevet er skjult bag
> et klap, men der er ingen udløserknap at se nogen steder og der er
> ingen brugerhåndbog til svinet (købt i Bilka).

Heller ikke på en medfølgende CD?
Ellers:
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/brugsanvisning
"Der skal følge en dansk brugsanvisning med, hvis varen er købt i Danmark,
og en brugsanvisning er nødvendig for at bruge varen. Du kan dog godt aftale
med sælgeren, at der kan følge en brugsanvisning med på et andet sprog."

> Den eneste måde jeg kan lukke drevet op på, er ved at højreklikke på
> drevets ikon og vælge "Skub ud".

Det er måske sådan det er tænkt....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-10 13:18

Ole C skrev:

> Det er måske sådan det er tænkt....

Hvad gør man så når styresystemet crasher og man skal indsætte en
cd for at geninstallere?

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-10 20:22

On Fri, 17 Sep 2010 13:35:22 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Heller ikke på en medfølgende CD?

Ptøh, der er en pdf på 25 sider, mestensdels om
sikkerhedsinstruktioner og hvad man skal være opmærksom på ved
bortskaffelse. Og, nå ja ... stil ikke computeren i direkte sollys!!!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-09-10 13:52

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk> wrote:

> [...]
> ingen brugerhåndbog til svinet (købt i Bilka).
>
> Den eneste måde jeg kan lukke drevet op på, er ved at højreklikke på

Du må igang med en boremaskine. Selve drevet vil ha' en udløserknap, så
lav et lille hul udfor det - og brug en pencil eller udbøjet papirklips.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-09-10 15:22

> Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk> wrote:

<snip>

> Du må igang med en boremaskine. Selve drevet vil ha' en udløserknap, så
> lav et lille hul udfor det - og brug en pencil eller udbøjet papirklips.

Det er iøvrigt ikke helt usædvanligt, at der ikke er en mekanisk
udløserknap på selve computeren. Min kones Powerbook (aluminium,
Firewire 800) og min egen 13" Macbook har det ikke. De har sgu' ikke
engang det lille hul til et udbøjet papirklip som man så på tidligere
Macs.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henning

Dato : 17-09-10 15:13

On Fri, 17 Sep 2010 12:57:23 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk>
wrote:

> [...]
>ingen brugerhåndbog til svinet (købt i Bilka).
>
>Den eneste måde jeg kan lukke drevet op på, er ved at højreklikke på

Første billedehit på Google http://kortlink.dk/85vz - hvad er der galt
med de to store eject-pile i højre side?

Fra : Max

Dato : 17-09-10 16:05

Hej Henning

> Første billedehit på Google http://kortlink.dk/85vz - hvad er der galt
> med de to store eject-pile i højre side?

Du checkede lige modelnummeret, ikke ?

Max

Fra : Henning

Dato : 17-09-10 16:59

On Fri, 17 Sep 2010 17:05:15 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Henning

>Du checkede lige modelnummeret, ikke ?

Godt så - 3400, 3203... same same...
http://www.mustaporssi.fi/index.php?id=1164&p=417 - det minder lidt om
samme opbygning, det ser ud til eject stadig er store knapper ved
siden af drevet?

Fra : Max

Dato : 17-09-10 17:08

Hej Henning

> samme opbygning, det ser ud til eject stadig er store knapper ved
> siden af drevet?

Nej, det gør ikke.

Max

Fra : Henning

Dato : 17-09-10 17:02

On Fri, 17 Sep 2010 17:59:29 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Godt så - 3400, 3203... same same...
>http://www.mustaporssi.fi/index.php?id=1164&p=417 - det minder lidt om

Lidt bedre billede her fra Bilkakataloget
<http://www.bilka.dk/Catalog/Acer_Aspire_M3203_X4Q6GB_Stationær_Computer.aspx?Cata=bilkadk&PID=041772(Purchase_Other_DS)>

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-10 20:38

On Fri, 17 Sep 2010 16:13:24 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Første billedehit på Google http://kortlink.dk/85vz - hvad er der galt
>med de to store eject-pile i højre side?

Ejectpile? Ikke på min model.

Jeg studerede pc'en nærmere for at se, om der skulle være noget
lignende på min, men det er der ikke. Nærmest ved et tilfælde kom jeg
til at trykke på siden af kabinettet og ... tratte-raaaa ...

<http://kulturcenter-ostsalling.dk/acerknap.jpg>

Der er ingen markering eller ikon på og det blanke plast indikerer
intet om at det er en knap der kan trykkes på. Lidt B&O-lir-agtigt.

Måske er jeg dum, men er det netop ikke derfor der er det rimelige
krav om en dansk brugsanvisning?

Fra : Kurd

Dato : 17-09-10 22:29

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> intet om at det er en knap der kan trykkes på. Lidt B&O-lir-agtigt.
>
> Måske er jeg dum, men er det netop ikke derfor der er det rimelige

Hvis Acer og andre skal lave anvisninger til personer, der anser sig selv
for måske dumme, kan producenterne jo få nok at gøre.
Og vi andre skal så betale for de måske dumme. Nej tak.

Fra : Klaus H

Dato : 18-09-10 09:01

Cut

> Hvis Acer og andre skal lave anvisninger til personer, der anser sig selv
> for måske dumme, kan producenterne jo få nok at gøre.
> Og vi andre skal så betale for de måske dumme. Nej tak.

Alene det at trådens starter ikke kan se hvordan drevet åbnes, indikerer at det er i orden med et krav om brugsvejledning.
Det er jo kun et spørgsmål om at sætte en selvklæbende mærkat på "knappen", som kan fjernes bagefter.

Klaus H