Problem med Windows 7 og HP media m7000
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 16-09-10 20:39

Hej
ang. HP mediacenter m7000

Mit gamle drev er udskiftet med et større 500GB. Ved indstallation af
Windows 7 får jeg problemer.
Windows 7 opretter automatisk en 100mb partition (vel nok beregnet til
HPs recovery program).
Indstalleringen af Windows 7, forløber fint indtil Windows booter første
gang så hænger systemet.!

hvordan kommer jeg videre her. ? jeg antager at problemet skyldes den
ekstra partion som er oprettet default. Den ligger før Windows !

mvh pjl

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 21:10

Per Juul Larsen skrev blandt andet:

> Mit gamle drev er udskiftet med et større 500GB. Ved indstallation af
> Windows 7 får jeg problemer.
> Windows 7 opretter automatisk en 100mb partition (vel nok beregnet til
> HPs recovery program).

Det lyder sært, at Windows skulle oprette sådan en partition.
Hvis du installerer Windows fra bunden på en helt ny harddisk, bør der kun
være de partitioner du eventuelt selv opretter.
Er det en "normal" installations-CD du bruger - eller en recovery-CD som du
fik med maskinen?

> [...]
>
> hvordan kommer jeg videre her. ? jeg antager at problemet skyldes den
> ekstra partion som er oprettet default. Den ligger før Windows !

Formentlig - men hvordan er den kommet der?

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 21:13

> [...]

> hvordan kommer jeg videre her. ? jeg antager at problemet skyldes den
> ekstra partion som er oprettet default. Den ligger før Windows !

Og så er det i øvrigt en forkert gruppe du er havnet i.
dk.edb.system.ms-windows havde været korrekt.

--
vh
Ole C

Fra : Kurd

Dato : 16-09-10 21:36

"Per Juul Larsen" <juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvordan kommer jeg videre her. ? jeg antager at problemet skyldes den
> ekstra partion som er oprettet default. Den ligger før Windows !

Ved du, hvor lidt 100 MB er?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 22:06

Per Juul Larsen skrev:

> Windows 7 opretter automatisk en 100mb partition (vel nok beregnet til
> HPs recovery program).

Nej. Det er Windows 7 selv der æder de 100 Mbyte. Det gør min rå
Windows 7 også.

--
Bertel

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 16-09-10 22:46

> Nej. Det er Windows 7 selv der æder de 100 Mbyte. Det gør min rå
> Windows 7 også.

Jeg mente at det var et hardware problem, derfor denne gruppe..
harddisken og dens inddeling af partitioner.
Da jeg i sin tid anskaffede mig maskinen var der 2 drev. Recovery
(logisk) og 60GB Windows XP. I Bios er der mulighed for at vælge
recovery som resetter maskinen fra ny via recovery drevet.
Jeg sætter ny HD i maskinen og lader Windows 7 oprette partition og
formatere. Det går fint og Windows indstalleres næsten komplet til
sidste trin hvor den skal boote... derefter hænger maskinen.!
Jeg er i tvivl om hvad der foregår her...Windows 7 er den store version.

mvh pjl og tak for hurtige svar.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-10 09:34

Per Juul Larsen skrev:

> Jeg sætter ny HD i maskinen og lader Windows 7 oprette partition og
> formatere.

Du har altså 2 harddiske i maskinen og benytter det allerede
installerede Windows 7 til at formatere den nye harddisk?

Hvorfor installerer du så igen?

--
Bertel

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 17-09-10 10:45

> Du har altså 2 harddiske i maskinen og benytter det allerede
> installerede Windows 7 til at formatere den nye harddisk?
>
> Hvorfor installerer du så igen?

Nej kun en harddisk. Nu kører det imidlertid atter normalt.
Jeg havde sat to skærme på grafikkortet. Under indstallation opfatter
jeg det som om maskinen "hænger" fordi indstallationen kun kunne se fra
skærm nr 1.
Altså en meningløs fejl fra min side... eller med andre ord "Stort
ståhej for ingenting."
tak til gruppen for gode råd iøvrigt.

mvh pjl