Byggevejledning til ekstern antenne ?
Fra : frank

Dato : 16-09-10 09:07

Hej. Vi har lige været afsted med campingvognen i Tyskland og købte
internetadgang hos Aldi. Det virkede til tider OK, men ofte var signalet
svagt og gav dårlig forbindelse.

Er der nogen som kender internetsider med byggeanvisning til selv at
fremstille udvendige antenner som kan "booste" signalet op og dermed give
bedre forbindelse til internettet ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Vidal

Dato : 16-09-10 12:36

Den 16-09-2010 10:07, frank skrev:

> [...]
>
> Er der nogen som kender internetsider med byggeanvisning til selv at
> fremstille udvendige antenner som kan "booste" signalet op og dermed give

Måske sådan noget her?

http://www.binarywolf.com/249/diy-parabolic-reflector.htm

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 16-09-10 12:39

Den 16-09-2010 13:36, Vidal skrev:

> Måske sådan noget her?
>
> http://www.binarywolf.com/249/diy-parabolic-reflector.htm

Eller se her:

http://www.google.dk/search?hl=&q=wireless+router+antenna+diy&sourceid=navclient-ff&rlz=1B3GGLL_daDK386DK386&ie=UTF-8

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-09-10 12:41

"frank" <frankhan@mail.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen som kender internetsider med byggeanvisning til selv at
> fremstille udvendige antenner som kan "booste" signalet op og dermed give
> bedre forbindelse til internettet ?

Prøv at høre i dk.edb.netvaerk.traaloest

Desuden kan jeg huske jeg også så dit indlæg igår hvor du fik en fin
henvisning til et site hvordan man selv kunne fremstille en antenne.

--
Bjarke Andersen

Fra : frank

Dato : 16-09-10 16:16

Tak for jeres input. Men, jeg er i tvivl om der ikke er forskel på WiFi
forbindelser og Internet bredbåndsforbindelser.

Det USB internet modem jeg benytter er et Huawei model s4011. Det har et
antennestik på siden af modulet (stik CRC9) så jeg kan tilslutte et
antennekabel op til en udvendig antenne, som f.eks. her:
http://cgi.ebay.com/3G-10DBi-antenna-CRC9-3G-data-card-Huawei-E160-E169-/390148703444?pt=PDA_Accessories&hash=item5ad6acc4d4

Modemet arbejder i frekvensområderne 850/900/1800/1900/2100 Mhz iflg. dets
specifikationer. Men i hvilket frekvensområdet arbejder WiFi ?

De byggevejledninger jeg har set dér anbringer man modemet oppe i antennen,
men jeg ønsker at beholde modemet nede ved computeren og med et antennekabel
forbinde op til en retningsbestemt antenne med et højt gain og dermed
retningsbestemt.

Er der noget jeg har misforstået ??

venlig hilsen, Frank.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-10 08:23

> [...]

> antennen, men jeg ønsker at beholde modemet nede ved computeren og med
> et antennekabel forbinde op til en retningsbestemt antenne med et højt

Ja der er forskel på antennen, medmindre det er mig som har misforstået det
oprindelige indlæg.

Jeg havde den opfattelse at det var et WIFI antenne du havde brug for.

Men du nævner nu at det er UMTS signal du ønsker forbedret.

Det skal nævnes at man kan købe nogle færdige repeatere til GSM/UMTS. Disse
placerer man så hvor signalet er stærkest.

--
Bjarke Andersen