Ekstern DVD-drev (USB) Multiregion!
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 15-09-10 09:24

Jeg vil gerne købe et eksternt DVD-drev, men det skal bruges til
afspilning mange gange af både region 1 og 2 DVD og gerne et rigtigt
multiregion-drev, der ikke kløjs i kopisikringer.

Hvor får jeg fat i et sådant eller har de store filmselskaber så stor
magt, at jeg skal opgive?

Jeg ville være taknemmelig for gode anbefalinger.

(Mit forehavende er fuldt lovligt)

Bjarne

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-10 01:10

Bjarne S Nielsen wrote:

> [...]
> multiregion-drev, der ikke kløjs i kopisikringer.
>
> Hvor får jeg fat i et sådant eller har de store filmselskaber så stor

Alt er officielt RPC2 fra producenten (max 5 ændringer), men...

Du køber et LiteOn drev (som USB) og bruger programmet LtnRpc.exe som gør
dit drev til RPC1 (ingen hardware regionskode)
<http://dhc014.rpc1.org/LtnRPC/>

Windows og DVD software player kan også checke regionskoder, men når
drevet er RPC1 kan du bruge det lille gratis program DVD Region Killer
<http://www.videohelp.com/tools/DVD_Region_Killer>

Nu kan du afspille hvad som helst. Kopiering kræver lidt mere software.

Det var hvad jeg gjorde før jeg skiftede til Linux og blev helt fri for
dette regionskodefis..

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 10:06

Jesper Lund skrev:

> Du køber et LiteOn drev (som USB) og bruger programmet LtnRpc.exe som gør
> dit drev til RPC1 (ingen hardware regionskode)
> <http://dhc014.rpc1.org/LtnRPC/>

Man kan også bruge programmet AnyDVD. Det fjerner regionsfis og
giver mulighed for at springe alle advarsler og reklamer over og
gå lige til film eller hovedmenu. Det virker med alle de dvd-drev
jeg har (5 computere).

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-09-10 07:53

Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

> [...]
> magt, at jeg skal opgive?
>
> Jeg ville være taknemmelig for gode anbefalinger.

Jeg har et ekstern 5 1/4" USB kabinet med DVD drev, der er sat til
region 1. De er så billige idag. Det ka' så flyttes rundt mellem mine
computere, hvor de indbyggede DVD drev ellers er sat til Region 2, når
jeg ser Region 1 film.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-10 10:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> mulighed for at springe alle advarsler og reklamer over og gå lige til
> film eller hovedmenu. Det virker med alle de dvd-drev jeg har (5

Men AnyDVD er ikke ligefrem gratis, og hvis du ikke har behov for at
kopiere DVD film, er der ingen grund til at smide penge efter det program
(det er der sådan set heller ikke hvis du vil kopiere DVD film..).

Overspringning af tvungent materiale kan gøres på mange måder, for
eksempel ved at vælge en software DVD afspiller der ignorerer UOP
<http://en.wikipedia.org/wiki/User_operation_prohibition>

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-10 10:20

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> region 1. De er så billige idag. Det ka' så flyttes rundt mellem mine
> computere, hvor de indbyggede DVD drev ellers er sat til Region 2, når

I så fald skulle jeg have fire forskellige drev, da jeg udover R1 og R2
også har R3 og R4 i samlingen. Hellere hacke lidt..

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-09-10 13:24

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> I så fald skulle jeg have fire forskellige drev, da jeg udover R1 og R2
> også har R3 og R4 i samlingen. Hellere hacke lidt..

Den "rene" R4 film jeg har - Educating Rita - spiller på et R1 drev. Jeg
ved ikke hvorfor. De øvrige er R2+R4.

Men pyt, jeg har i forvejen 5 forskellige computere med DVD drev,
foruden 2 stk 5 1/4" USB kabinetter.

Det er praktisk med de der USB kabinetter, til f.eks en Netbook eller TP
X60. Og så slider det ikke på batteriet.

Køb 3 stk ekstra interne Lite-On DVD drev i Computercity til 279,- kr og
sæt det i kabinettet efter behov. Der er folk der er bedre med en
skruetrækker end med hacking

Ved du iøvigt om en "DIGITAL COPY" version af en R1 film, f.eks
Australia (Nicole Kidman, Hugh Jackman) osse er regionlåst?

Endelig, så kan man "rippe". Der er gode vejledninger på Macworld, både
deres HP og i bladet. Men det kræver selvfølgelig en Mac. Så er der osse
endnu en god grund til at anskaffe Mac...

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-10 14:24

Axel Hammerschmidt wrote:

> Ved du iøvigt om en "DIGITAL COPY" version af en R1 film, f.eks
> Australia (Nicole Kidman, Hugh Jackman) osse er regionlåst?

Formentlig ja. Når du afspiller på en computer, kan der også være anden
regionssikring, for eksempel geoip lookup. Det er Windows Media Video,
ikke?

Er der ingen som kan fortælle de der marketing folk at en DVD i sig selv
er en digital udgave af filmen, så det giver ingen mening at tale om en
separat "digital copy". Jeg ripper min DVD hvis jeg vil have en "digital
copy" i et andet format.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-10 14:28

Axel Hammerschmidt wrote:

> Køb 3 stk ekstra interne Lite-On DVD drev i Computercity til 279,- kr og
> sæt det i kabinettet efter behov. Der er folk der er bedre med en
> skruetrækker end med hacking

Netop når det er LiteOn drev skal man hverken have fat i skruetrækkeren
eller flashe firmware. Du kører programmet LtnRpc.exe og ændrer drevet
til RPC1 en gang for alle. Det er en permanent ændring som overlever
senere firmware opdateringer (jeg havde et gammelt LiteOn drev som jeg
senere cross-flashede til en firmware version for et lidt "nyere" men
reelt identisk drev så jeg kunne få DVD-R DL).

Så køb 1 stk LiteOn drev, brug LtnRpc og spar tid og penge

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-09-10 15:09

Jesper Lund:

> [...]
> jeg kunne få DVD-R DL).
>
> Så køb 1 stk LiteOn drev, brug LtnRpc og spar tid og penge

Hmm! DVD drevet i den stationære er et Sony DDU1612 - kun læse.

Iflg oplysningerne på denne HP

http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html

- så er det et re-badged LiteOn LTD-166S / JLMS XJ-HD166S.

Vil LtnRpc.exe så virke på det drev?

Og er der DVD film der så ikke kan/vil spille på (RPC1) drevet?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-09-10 21:36

Axel Hammerschmidt wrote:

> http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html
>
> - så er det et re-badged LiteOn LTD-166S / JLMS XJ-HD166S.
>
> Vil LtnRpc.exe så virke på det drev?

Jeg kan ikke tro andet, men prøv

> Og er der DVD film der så ikke kan/vil spille på (RPC1) drevet?

Hvis du installerer "DVD Region Killer" vil softwaren se en region der
passer til discen. Min Windows XP Home indførte sin egen regionskodning
med max 5 ændringer da den så et RPC1 drev, og jeg mener at PowerDVD
gjorde det samme (forbehold: det er 4-5 år siden...).

--
Jesper Lund