Hjælp til død pc
Fra : Jt

Dato : 30-08-10 19:31

Pc starter med at køre fint.
Sætter en anden strømforsyning til for at afprøve den da en kammi har
problemer med hans pc.

Starter fint op til at der kommer en disk fejlmeddelse. Ikke en alvorlig har
bare glemt at ændre rækkefølgen på opstartsdisk.

Slukker og skifter over til min egen. Nu starter blæser i psu og cpu køler
knap nok.
Starter lige op og standser igen.

Sætter kammi's strømforsyning i igen , stadig samme fejl.

Er bundkort/eller cpu stået af?

Der kommer et meget svagt bip fra bundkortet.
Jeg har reset bios.

Hvad kan det være
Theilo

Fra : Henning

Dato : 31-08-10 15:09

On Mon, 30 Aug 2010 20:31:13 +0200, "Jt" <hindbaer@stofanet.dk> wrote:

>Er bundkort/eller cpu stået af?

Hvordan var du ESD-sikret under forløbet??

Fra : Jt

Dato : 31-08-10 17:29

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan var du ESD-sikret under forløbet??

Jeg havde kontakt til stel på kabinettet hele tiden , hvis det er det du
mener.
Jeg kan nu starte psu op hvis jeg ikke har det 4- polet stik på bundkort.
Kan høre at harddisk kører, og cpu køler kører, ingen grafik.
Jeg har lavet en reset på cmos.

Fejlen er fuldstændig identisk med en kammi's pc's fejl.
Har prøvet hans psu og derefter har jeg samme fejl.

Theilo

Fra : Henning

Dato : 31-08-10 17:57

>Jeg havde kontakt til stel på kabinettet hele tiden , hvis det er det du
>mener.
Ja, der skal ikke meget til at brænde cpu eller ram af.
> [...]
>Jeg har lavet en reset på cmos.
>
>Fejlen er fuldstændig identisk med en kammi's pc's fejl.
>Har prøvet hans psu og derefter har jeg samme fejl.

Det tyder så på hans strømforsyning har en fejl, som ødelægger noget
andet hardware.

Fra : Jt

Dato : 31-08-10 18:13

> Ja, der skal ikke meget til at brænde cpu eller ram af.

> Det tyder så på hans strømforsyning har en fejl, som ødelægger noget
> andet hardware.

Ja og det eneste jeg har på min egen strømforsyning lige nu er bundkort+cpu
og fejler stadig.

Ved du om man kan sætte strøm på bundkort uden processor for at finde ud af
om hvad for en del der er galt med?
Lidt træls at skifte den ene hvis det er den anden der fejler.

Theilo

Fra : Henning

Dato : 01-09-10 14:55

e.

> [...]
>og fejler stadig.
>
>Ved du om man kan sætte strøm på bundkort uden processor for at finde ud af
Det kan du ikke med sikkerhed. Starter du op uden ram, og systemet
bipper ramfejl, er cpu formodentlig ok. Bipper den ikke kan det både
være cpu og mb der er defekt - men højst sandsynligt mb, det er
sjældent cpu'en brænder af.

>Lidt træls at skifte den ene hvis det er den anden der fejler.

Dyre lærepenge

Fra : Jt

Dato : 01-09-10 17:38

> [...]
> bipper ramfejl, er cpu formodentlig ok. Bipper den ikke kan det både
> være cpu og mb der er defekt - men højst sandsynligt mb, det er

Har bestilt et nyt bundkort,
og så må jeg se

> Dyre lærepenge
Ja men sådan er det jo

Theilo

Fra : Jt

Dato : 07-09-10 21:09

> [...]
> bipper ramfejl, er cpu formodentlig ok. Bipper den ikke kan det både
> være cpu og mb der er defekt - men højst sandsynligt mb, det er

Lige lidt info

Fik nyt bundkort idag og nu kører pc igen for fulde drøn.

Tak for input

Theilo