Stationær PC med powerknap?
Fra : Steffen

Dato : 22-08-10 11:53

Jeg var i Fona forleden og lagde mærke til, at der ikke fandtes en rigtig
tænd/sluk-knap på nogen af de stationære computere. På min egen HP Pavilion
sidder der en såkaldt tænd/sluk knap på frontsiden, men den afbryder ikke
strømmen til PC'en, for der kommer lys ud på bagsiden, når PC'en er
"slukket".
Steffen

Fra : Ole C

Dato : 22-08-10 12:33

Steffen skrev blandt andet:

> [...]
> egen HP Pavilion sidder der en såkaldt tænd/sluk knap på frontsiden,
> men den afbryder ikke strømmen til PC'en, for der kommer lys ud på

Sådan er det bare...

--
vh
Ole C

Fra : Kurd

Dato : 22-08-10 13:53

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pavilion sidder der en såkaldt tænd/sluk knap på frontsiden, men den
> afbryder ikke strømmen til PC'en, for der kommer lys ud på bagsiden, når

Jeg var i Aldi forleden og så, at der er "rigtig" 220V-afbryder på alle
deres stationære computere.

Fra : PostMan

Dato : 22-08-10 15:56

Steffen tastede følgende:
> [...]
> sidder der en såkaldt tænd/sluk knap på frontsiden, men den afbryder ikke
> strømmen til PC'en, for der kommer lys ud på bagsiden, når PC'en er

Man kunne jo evt sætte en i selv

http://www.shg.dk/Stroemforsyninger/Energon-EPS-550W-Ultra-Silent-2207450.html

den har og 225,- er jo ikk alverden

Vh

PostMan

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-08-10 18:05

Kurd wrote:

> Jeg var i Aldi forleden og så, at der er "rigtig" 220V-afbryder på alle
> deres stationære computere.

Den afbryder sikkert strømmen til PSUen (samme effekt som at slukke på
stikkontakten). Hvis du derefter skal starte computeren, skal du første
tænde for strømmen til PSUen og dernæst trykke på start knappen på
fronten.

Men ok, du sparer måske en 20-30 kr om året i strøm..

--
Jesper Lund

Fra : Fly Christensen

Dato : 22-08-10 19:23

On 22 Aug 2010 17:05:17 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]
>stikkontakten). Hvis du derefter skal starte computeren, skal du første
>tænde for strømmen til PSUen og dernæst trykke på start knappen på

Kommer an på BIOS. Min kan sættes til automatisk at starte, når strømmen
har været slået fra.

Fly