stationer computer
Fra : -JH-

Dato : 16-08-10 18:36

Hej
Jeg skal have ny stationer computer og har set på denne...

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4072378

Godt skidt.....
gode råd søges

Mvh John

Fra : Henning

Dato : 16-08-10 19:20

On Mon, 16 Aug 2010 19:35:34 +0200, "-JH-" <dido10dk@yahoo.dk> wrote:

>Hej
>Jeg skal have ny stationer computer og har set på denne...

> [...]

Ja - hvad skal vi svare? Det er en pc af mærket Acer, den koster 7.500
kroner?
Læs lige et par uger eller tre tilbage i gruppen og prøv derefter at
uddybe dit spørgsmål

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-08-10 20:24

"-JH-" <dido10dk@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
> Jeg skal have ny stationer computer og har set på denne...

> [...]
Som Henning siger - hvad skal den bruges til?
Når du ser på en pc i den størrelse så tyder det lidt på noget gamer pc -
ellers vil den være lidt overkill til de fleste formål.
Hvis det er til spil, kan du evt. kigge forbi
www.topdata.dk

De har for det meste rimeligt gode pc.er til spil til rimelige priser.

Kurt

Fra : -JH-

Dato : 19-08-10 17:31

Hej

den skal bruges til lidt spil, men nok mest til det daglig, så som nettet,
jeg ved ik så meget om computer, så måske den er lidt over stor til mig,
men ja! der er jo så mange, og vil jo også have en som kan lidt. den skal
kunne modtage tv optage....
hilsen John og mange tak for svar.....

Fra : Henning

Dato : 19-08-10 20:17

On Thu, 19 Aug 2010 18:31:25 +0200, "-JH-" <dido10dk@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>men ja! der er jo så mange, og vil jo også have en som kan lidt. den skal

Smut i Aldi når den næste Medion kommer, de plejer at koste ~4.500,-
og vil fuldt ud opfylde dine behov.

Fra : Ole C

Dato : 19-08-10 20:32

-JH- skrev blandt andet:

> den skal bruges til lidt spil,

Hvilke?

> men nok mest til det daglig, så som
> nettet,

Det kan alle computere klare.

> jeg ved ik så meget om computer, så måske den er lidt over
> stor til mig, men ja! der er jo så mange, og vil jo også have en som
> kan lidt.

Og hvad er "lidt"?

> den skal kunne modtage tv optage....

Tv på nettet kan alle nye computere klare - det er mest afhængigt af din
hastighed på internettet.
Men du mener måske tv fra en antenne eller fra kabel-tv? I så fald skal
computeren være udstyret med et passende tv-kort (modtager) - og det synes
at gælde den du link'er til.
Er pengene ikke et problem, er den da OK - men med de krav du anfører, kunne
du ellers nok klare dig med én til den halve pris

--
vh
Ole C

Fra : -JH-

Dato : 20-08-10 20:31

Så lige denne i aldi.....

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_34/OFF01.SHTML

men syntes ikke jeg kan se om den har tv / optage, mugligehed...

men en fin pris....

Mvh John

Fra : Ole C

Dato : 20-08-10 21:07

-JH- skrev blandt andet:

> Så lige denne i aldi.....
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_34/OFF01.SHTML
>
> men syntes ikke jeg kan se om den har tv / optage, mugligehed...
>
> men en fin pris....

Optage kan den. Det er kun et spørgsmål om software. Men du har endnu ikke
fortalt hvilken slags tv du tænker på - stream tv fra nettet eller fra
antenne/kabeltv?
PC'en ser ikke ud til at have et kort til modtagelse af tv fra
antenne/kabeltv, men det kan købes separat.

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 21-08-10 08:58

>PC'en ser ikke ud til at have et kort til modtagelse af tv fra
>antenne/kabeltv, men det kan købes separat.

En USB-stick koster ~150,-, så er du kørende

Fra : Mogens

Dato : 21-08-10 09:41

Den 21-08-2010 09:58, Henning skrev:

> En USB-stick koster ~150,-, så er du kørende

Hmmmm.....

Det tal er vist taget ud af luften?

Mogens

Fra : Henning

Dato : 21-08-10 09:52

On Sat, 21 Aug 2010 10:40:37 +0200, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:

>Hmmmm.....
>
>Det tal er vist taget ud af luften?

Nope, jeg bruger selv en modtager , købt i Netto til 149,-. Fanger
digital-tv samt DAB-radio

Fra : --JH--

Dato : 28-08-10 20:49

Hej... Har købt den i aldi..... den køre fint......

Tak til alle...... Mvh John