skærm går af og til i standby/going to sle~
Fra : E

Dato : 13-08-10 07:05

Vi har en HP S3230 computer og HP w1907v skærm. Når computeren tændes er det
ikke altid at skærmen tænder i stedet for går den nogen gange i
standby/Going to sleep. Vi har forsøgt at slukke skærmen tænde den igen, men
det hjælper ikke. Så kan vi måske slukke computeren en 5-6 gange før der
sker noget på skærmen.

Vi har prøvet at sætte skærmen til en MAG innovision, der sker bare det
samme.

Vi har kørt HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer, og den melder ingen fejl
på grafikkort, og driver er opdateret også.

Nogen som har nogen foreslag?

Fra : Henning

Dato : 13-08-10 08:00

>Nogen som har nogen foreslag?
Defekt skærm? Når du har samme fejl på to maskiner er det jo
nærliggende!

Fra : E

Dato : 13-08-10 08:46

> Defekt skærm? Når du har samme fejl på to maskiner er det jo
> nærliggende!

Dvs. at begge vores skærme er defekte??

Begge skærme er prøvet med en HP S3821sc og der er ingen problemer med
skærmene.

Det er først sket efter et virusangreb. Virussen er dog slettet nu.

Fra : Henning

Dato : 13-08-10 09:50

On Fri, 13 Aug 2010 09:46:27 +0200, "E"
<noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

>Dvs. at begge vores skærme er defekte??

Du skrev "Vi har prøvet at sætte skærmen til en MAG innovision, der
sker bare det samme."
Jeg gik derfor ud fra du havdte testet din skærm på to forskellige
maskiner - jeg ved ikke hvad en "MAG innovision" er?

Fra : E

Dato : 13-08-10 12:08

Godt så vi har prøvet maskine på en HP w1907v og en MAG innovision. Altså 2
forskellige skærme. Og begge går i standby.
Derfor lavede vi et tjek på grafikortet og det skulle også være okay.

Fra : jk

Dato : 13-08-10 12:24

On Fri, 13 Aug 2010 13:07:31 +0200, "E"
> [...]

>forskellige skærme. Og begge går i standby.
>Derfor lavede vi et tjek på grafikortet og det skulle også være okay.

Prøv forskellige ting med bios. Gå ind i den, og reset to defaults.
Save den.
Sekundært forny bios-fil, men det kan være risikabelt, hvis du
mislykkes. Og du skal finde den rigtige hos HP, samt læse hvordan.

mvh

John

Fra : Rado

Dato : 13-08-10 19:50

On Fri, 13 Aug 2010 13:24:19 +0200, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Sekundært forny bios-fil, men det kan være risikabelt, hvis du
>mislykkes.

Er der ikke recover option ved fejl under indlæsning på de fleste BIOS
idag?

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-08-10 16:03

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi har kørt HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer, og den melder ingen
> fejl på grafikkort, og driver er opdateret også.

Prøv at lave en reparation af dit system. Når det sker med 2 forskellige
skærme tyder det på, at systemet simpelthen ikke starter rigtigt op. Det kan
også være en helt anden hardwareenhed, som svigter og som hindrer computeren
i at starte.

Kurt

Fra : Leo

Dato : 17-08-10 01:18

Prøv at installere driver til grafikkortet igen
ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL20740/pv-54538-1/sp35125.exe

Fra : Henning

Dato : 17-08-10 15:12

On Tue, 17 Aug 2010 02:18:21 +0200, "Leo" <lamigvinde@vaeversted.com>
wrote:

>Prøv at installere driver til grafikkortet igen
>ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL20740/pv-54538-1/sp35125.exe

Det vil ikke hjælpe, ud fra beskrivelsen er der tale om en
hardwarefejl, ikke en Windowsfejl.

Fra : E

Dato : 18-08-10 09:08

> Det vil ikke hjælpe, ud fra beskrivelsen er der tale om en
> hardwarefejl, ikke en Windowsfejl.

Hvordan finder man så hardware-fejlen?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-08-10 20:19

> Hvordan finder man så hardware-fejlen?
Har du prøvet noget af det, som jeg foreslog? Når der kommer forslag ville
det være rart at høre, om de bruges til noget eller ej, samt hvad resultatet
var, istedet for bare at blive ved med at stille spørgsmål.

Kurt

Fra : E

Dato : 19-08-10 19:47

> Har du prøvet noget af det, som jeg foreslog? Når der kommer forslag ville
> det være rart at høre, om de bruges til noget eller ej, samt hvad
> resultatet var, istedet for bare at blive ved med at stille spørgsmål.

Hvordan laver jeg en reparation af mit system?

Jeg tænker selv på en systemgendannelse, men så får jeg vel virus tilbage på
maskinen?

Fra : Henning

Dato : 19-08-10 20:16

On Thu, 19 Aug 2010 20:46:42 +0200, "E"

>Hvordan laver jeg en reparation af mit system?
>
>Jeg tænker selv på en systemgendannelse, men så får jeg vel virus tilbage på
>maskinen?

Du bliver nød til at svare på de spørgsmål og forslag der er stillet!
Du siger skærmen ikke tænder, du har prøvet forskellige skærme på
samme pc, med samme fejl - korrekt?
I så fald ligger fejlen ikke i Windows, og så er systemgendannelse
fuldstændig irrelevant!
Prøv at forklare helt fra bunden hvad du oplever, når du ser fejlen?
Du virker alt for fokuseret på at det er skærmen der er defekt - hvis
pc'en ikke starter tænder skærmen jo ikke!

Fra : Ole C

Dato : 19-08-10 20:25

Henning skrev blandt andet:

> Du siger skærmen ikke tænder, du har prøvet forskellige skærme på
> samme pc, med samme fejl - korrekt?
> I så fald ligger fejlen ikke i Windows

Hvordan kommer du til konklusionen, at det så ikke er Windows?

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 20-08-10 13:30

On Thu, 19 Aug 2010 21:24:43 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Hvordan kommer du til konklusionen, at det så ikke er Windows?
Windows tænder ikke skærmen. Hvis vi var blevet oplyst om at skærmen
viste POST og biosopstart kunne vi konkludere det var Windows.

Fra : E

Dato : 19-08-10 20:35

>Du siger skærmen ikke tænder, du har prøvet forskellige skærme på
>samme pc, med samme fejl - korrekt?

Det er kun nogle gange at skærmen går i standby/going to sleep. Andre gange
starter den fint op uden problemer.

> Prøv at forklare helt fra bunden hvad du oplever, når du ser fejlen?
> Du virker alt for fokuseret på at det er skærmen der er defekt - hvis
> pc'en ikke starter tænder skærmen jo ikke!

Vi har en HP S3230 computer (A) og HP w1907v skærm. Når computeren tændes er
det ikke altid at skærmen tænder, men i stedet for går den nogen gange i
standby/Going to sleep. Vi har forsøgt at slukke skærmen tænde den igen, men
det hjælper ikke. Så kan vi måske slukke computeren en 5-6 gange før der
sker noget på skærmen.

Vi har prøvet at sætte computeren til en MAG Innovision, der sker bare det
samme.

HP w1907v skærm er forsøgt at HP S3821sc maskine (B) her går den også i
standby/going to sleep.

Computer A & B kører fint med MAG skærmen.

Vi har kørt HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer, og den melder ingen fejl
på grafikkort, og drivere er opdateret også. Chipset er også opdateret.

-
Håber jeg denne gang har fået svaret på det hele.

Fra : Henning

Dato : 20-08-10 13:31

>Vi har kørt HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer, og den melder ingen fejl
>på grafikkort, og drivere er opdateret også. Chipset er også opdateret.

Du er alt for fokuseret på grafikkortet! Hvis processoren ikke virker,
så starter skærmen ikke op, hvis rammene ikke virker starter skærmen
ikke op, hvis motherboard ikke virker starter skærmen ikke op - sådan
kunne jeg blive ved!

Fra : E

Dato : 20-08-10 15:13

> [...]
> så starter skærmen ikke op, hvis rammene ikke virker starter skærmen
> ikke op, hvis motherboard ikke virker starter skærmen ikke op - sådan

Det er jo KUN nogen gange den ikke starter op. Andre gange tænder skærmen
helt uden problemer.

Fra : Henning

Dato : 20-08-10 15:25

On Fri, 20 Aug 2010 16:12:59 +0200, "E"

>Det er jo KUN nogen gange den ikke starter op. Andre gange tænder skærmen
>helt uden problemer.

Præcis, det kan sagtens være alt ovennævnte. Hvorfor skulle det være
grafiikkort eller Windows?

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 20-08-10 16:23

>Det er jo KUN nogen gange den ikke starter op. Andre gange tænder skærmen
>helt uden problemer.

Jeg har nogle gange været ude for det samme.
Jeg tror også, at det er grafikkortet, der af en eller anden grund
ikke får aktiveret skærmen.
Mit kort er et ASUS EAH3450.

Erik Helmer Nielsen

Fra : E

Dato : 18-08-10 09:07

> Prøv at installere driver til grafikkortet igen
> ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL20740/pv-54538-1/sp35125.exe
Det er gjort, men den gør det stadig.