Betydning af grafikkort
Fra : Mogens

Dato : 08-08-10 10:53

Hej

Har kig på en Thinkpad Egde 15, den findes med integreret grafikkort og en
model med et separat grafikkort.

Hvor vigtigt er grafik-kortet ? den skal ikke bruges til spil, den skal
mest bruges til internet, har tænkt at tilslutte den stue-fladskærmen via
HDMI stikket, så der kan ses bla live streaming, hvor vigtigt er
grafik-kortet til netop livestreaming via stue fladskærmen ???

Venlig hilsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-08-10 14:45

Mogens wrote:

> [...]
> via HDMI stikket, så der kan ses bla live streaming, hvor vigtigt er
> grafik-kortet til netop livestreaming via stue fladskærmen ???

Det afhænger af hvad "live streaming" vil sige. I visse tilfælde kan
grafikkortet (GPU) bruges ved video decodning i stedet for CPUen, og så
kan grafikkortet have [måske stor] betydning. Specielt HD video.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 16:03

> [...]
> via HDMI stikket, så der kan ses bla live streaming, hvor vigtigt er
> grafik-kortet til netop livestreaming via stue fladskærmen ???

Prøv forskellige maskiner og stream så fra eks. YouTube.
En del maskiner hakker hvis du vælger højere kvalitet.
Sku' jeg ha' en ny netbook i dag blev det med ION chipset
da det nok er blandt minimumskravene i dag hvis man vil 'lidt mere'.