Kæresten skal af med sin iMac ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-08-10 20:28

nu ligger det sådan at kæresten har fået andet job hvor Mac ikke er en
option, derfor skal hun af med sin 24" iMac

Hun skal så have en alm. pc, denne skal køre office pakke, internet,
mail, let billedbehandling, samt diverse andre småting

Ville denne http://kortlink.dk/7zgy kunne dække det behov ordentligt, i
samspil med en 27" Samsung HD skærm med HDMI ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-08-10 21:13

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hun skal så have en alm. pc, denne skal køre office pakke, internet,
> mail, let billedbehandling, samt diverse andre småting

Hvis det er en Intel Mac kunne hun nøjes med en Windows (XP, Vista eller
7) licens.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-10 21:33

Brian Vestergaard skrev:

> [...]
> diverse andre småting
>
> Ville denne http://kortlink.dk/7zgy kunne dække det
> behov ordentligt, i samspil med en 27" Samsung HD

Jamen, men den viste model er godt nok speciel.

Jeg ville i stedet vælge en ganske almindelig pc i et
almindeligt kabinet.

Et tordenskrald på en sommeraften kan hurtigt skade
en strømforsyning - og sådan noget er ikke lige til at
skaffe til den model.

Pas i øvrigt på med specielle kabinetter. Det er meget
dyrere at få pc'en repareret, når den går i stykker, fordi
den ikke kan bruge alle tilgængelige psu'er, grafikkort,
bundkort, dvd-brændere og meget andet.

Jeg ser det ofte på værkstedet, folk har købt eller andet
smart i Føtex til en rimelig pris, men når det går i stykker,
må de vente på reservedele (fordi det ikke er standard),
og betale mere for det.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-08-10 22:20

Den 07-08-2010 22:33, Allan Vebel skrev:

> [...]
> almindeligt kabinet.
>
> Et tordenskrald på en sommeraften kan hurtigt skade
> en strømforsyning - og sådan noget er ikke lige til at

Ahhh en 19Vdc, 2.1A, 40W er da vel til at finde ret hurtig.

> Pas i øvrigt på med specielle kabinetter. Det er meget
> dyrere at få pc'en repareret, når den går i stykker, fordi
> den ikke kan bruge alle tilgængelige psu'er, grafikkort,
> bundkort, dvd-brændere og meget andet.

Til den pris boxen koster (2500,-) kan det ikke blive så kostbart.

Mogens

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-08-10 12:11

Mogens skrev:

> Ahhh en 19Vdc, 2.1A, 40W er da vel til at
> finde ret hurtig.

Det er bare ikke lagervare på langt det fleste
reparationsværksteder.

Jeg har bare set så mange forskellige "smarte"
kabinetter på værkstedet - når det skal repareres,
er det altså noget skidt.

> Til den pris boxen koster (2500,-) kan det ikke
> blive så kostbart.

Så hellere en almindelig pc med standarddele, her
er der også udvidelsesmuligheder, det er der ikke
i denne lille Asus.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Mogens

Dato : 08-08-10 18:45

Den 08-08-2010 13:11, Allan Vebel skrev:

> Det er bare ikke lagervare på langt det fleste
> reparationsværksteder.
>
> Jeg har bare set så mange forskellige "smarte"
> kabinetter på værkstedet - når det skal repareres,
> er det altså noget skidt.

Den skal jo ikke reperare, men kun en ny strømforsyning.
Kan købes alle steder, tjek edbpriser og det er lagervare.

Mogens

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-08-10 18:50

Mogens udtrykte præcist:

> Den skal jo ikke reperare, men kun en ny strømforsyning.
> Kan købes alle steder, tjek edbpriser og det er lagervare.

Den har vi også set som mindste problem, en ny koster max 400kr. Så det
er ikke der den hænger... men kan den køre det der er krævet, så som

Fra : Mogens

Dato : 08-08-10 18:59

Den 08-08-2010 19:49, Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> er ikke der den hænger... men kan den køre det der er krævet, så som
> office pakke, internet, mail, let billedbehandling, samt diverse andre

Ja, det burde den klare. Og der kan smides lidt mere ram i.
Og køber i over nettet, har i jo 14 dages returret hvis den ikke lever
op til forventningerne.

Mogens

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-08-10 22:24

Mogens wrote:

> Ahhh en 19Vdc, 2.1A, 40W er da vel til at finde ret hurtig.

Nej, der er ikke flere på eBay

--
Jesper Lund

Fra : PostMan

Dato : 07-08-10 22:37

Brian Vestergaard formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> Ville denne http://kortlink.dk/7zgy kunne dække det behov ordentligt, i
> samspil med en 27" Samsung HD skærm med HDMI ?

Husk at den ikke har hverken DVD eller CD-rom drev.
Og PhotoShop på så lille en maskine er ikke altid det bedste.

Vh
PostMan

Fra : jk

Dato : 08-08-10 15:47

On Sat, 07 Aug 2010 21:28:08 +0200, Brian Vestergaard
> [...]

>Ville denne http://kortlink.dk/7zgy kunne dække det behov ordentligt, i
>samspil med en 27" Samsung HD skærm med HDMI ?

Nej, den eeebox er halvlam ved siden af en 24" iMac. Dels er
styresystemet hurtigere på en iMac (end windows) og dels, er der
sandsynligvis en dual-core 2.2 i den i Mac.

Så find noget med i3 eller i5 processor. Skærm forslaget er overgodt,
- mon ikke en 24" er nok til de fleste.

mvh

John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-08-10 18:47

jk har bragt dette til verden:

> Nej, den eeebox er halvlam ved siden af en 24" iMac. Dels er
> styresystemet hurtigere på en iMac (end windows)

Øh spørgsmålet gik ikke på om den pågældene maskine var bed end
iMac'en, men om den kunne dække hendes krav til forbrug

> Så find noget med i3 eller i5 processor. Skærm forslaget er overgodt,
> - mon ikke en 24" er nok til de fleste.

Har sel en 28" til min, og kæresten vil godt lidt op... så derfor er
24" ikke nok

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-08-10 23:42

Den 08.08.2010 kl. 19:46 skrev Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com>:

> Øh spørgsmålet gik ikke på om den pågældene maskine var bed end iMac'en,
> men om den kunne dække hendes krav til forbrug

Har pillet i eeebox, men som Asus. Ikke noget at råbe hurra for. Kan ikke
vise youtube videoer i fullscreeen uden det hakker fælt. Hjalp noget
med driver opdatering.

Hvis det er en maskine der skal arbejdes på, så undgå de der Atom
processor.
De er simpelt hen for små.

mvh
Henning

Fra : Mogens

Dato : 08-08-10 23:58

Den 09-08-2010 00:42, Henning Præstegaard skrev:

> Har pillet i eeebox, men som Asus. Ikke noget at råbe hurra for. Kan ikke
> vise youtube videoer i fullscreeen uden det hakker fælt. Hjalp noget
> med driver opdatering.

Det må være en gammle hund.
En Dual Atom med Ion chipset har ingen problemer med youtube i fuld skærm.

Mogens