Tudende pc
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 06-08-10 15:34

Pc'en tuder når en vis form for spil spilles (Zuma, Luxor -
kuglespil). Bliver harddisken overanstrengt, eller hvad kan være
årsagen?

Lisbet

Fra : Leo

Dato : 06-08-10 17:57

Er du sikker på at din "tuden" du snakker om ikke kommer fra dine højtalere
?
Her hos os spiller fruen i huset til tider nogle spil som støjer i
højtalerne, det er noget træls, men hun spiller mest når jeg ikke er hjemme,
så jeg kan sagtens leve med det, og hun kan jo lade være med at spille, og
lave noget mere fornuftig.

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 07-08-10 01:18

Leo wrote:
> Er du sikker på at din "tuden" du snakker om ikke kommer fra
> dine højtalere ?
Fuldstændig sikker. Højtalerne er altid slukket.

Lisbet

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-08-10 18:05

Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Pc'en tuder når en vis form for spil spilles (Zuma, Luxor - kuglespil).
> Bliver harddisken overanstrengt, eller hvad kan være årsagen?

Brug af swapfilen fordi der ikke er RAM nok?

--
Jesper Lund

Fra : Ole C

Dato : 06-08-10 19:05

Lisbet Overvad Laursen skrev blandt andet:

> Pc'en tuder når en vis form for spil spilles (Zuma, Luxor -
> kuglespil). Bliver harddisken overanstrengt, eller hvad kan være
> årsagen?

Hvad ligger der i udtrykket "Pc'en tuder"?

--
vh
Ole C

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 07-08-10 01:18

Ole C wrote:

> Hvad ligger der i udtrykket "Pc'en tuder"?

Der kommer en tudende lyd fra apparatet.

Lisbet

Fra : Villy57

Dato : 07-08-10 02:37

> Pc'en tuder når en vis form for spil spilles (Zuma, Luxor - kuglespil).
> Bliver harddisken overanstrengt, eller hvad kan være årsagen?

'varm CPU': Alarmlyd fra bundkortets højttaler?
Kører CPU-køler-fan OK? - er CPU køleprofil (og PSU-fan) fuld af nullermænd?

Mvh Villy

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-10 08:35

Lisbet Overvad Laursen skrev:
> Pc'en tuder når en vis form for spil spilles (Zuma, Luxor -
> kuglespil). Bliver harddisken overanstrengt, eller hvad kan være
> årsagen?

Tudende lyd. Kunne det eventuelt være lejerne i en blæser på f.eks køler
eller PSU der ikke har det for godt? De kan godt gå i vibrationer og
komme med en slags "tudende lyd". I så fald er det næppe farligt, men
dog irriterende og kan formentligt skiftes. Hvis det er en stationær så
er det ikke så kompliceret. Det er det som sådan heller ikke på en
bærbar, men det kan være sværere at skaffe dele til den.

/Steinbjørn