RJ-45 til USB ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 21:15

Hvad hedder en "boks" hvor der er indgang for netværkskabel (RJ-45) og
udgang for fx 2 USB-porte? Altså hvis man skal tilslutte en
router/kabelmodem med netværksstik til 2 stk. usb-printere.
Jeg går ikke ud fra at det bare virker med et kabel med RJ-45 stik i den ene
ende og usb-stik i den anden (hvis den slags kabler overhovedet findes).
Hele problemet er opstået nu hvor jeg kører trådløst netværk mellem pc og
kabelmodem, og gerne vil kunne printe fra to printere som kun har usb-stik.
Kabelmodemet har nemlig også funktion som router med 4 netværksstik.

Fra : SvenP

Dato : 04-08-10 21:39

Søg efter en printserver(evt. på edbpriser.dk). Det lyder dyrt,men det
behøver det ikke være.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 22:13

SvenP wrote:
> Søg efter en printserver(evt. på edbpriser.dk). Det lyder dyrt,men det
> behøver det ikke være.

Tak men vil det være muligt at få printeren til at virke med en RJ-45 til
USB adapter?
Som denne:
http://www.avxperten.dk/adaptere/pc-adapter/usb-til-rj45-adapter-(ethernet-over-usb).asp

Fra : Max

Dato : 04-08-10 22:18

Hej

> Tak men vil det være muligt at få printeren til at virke med en RJ-45
> til USB adapter?

Nej, du har brug for en printerserver.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 22:26

Max wrote:
> Nej, du har brug for en printerserver.

Ok tak. Så vil jeg nemlig overveje muligheden for en Wifi printer i stedet
for.

Fra : Max

Dato : 04-08-10 22:30

Hej

> Ok tak. Så vil jeg nemlig overveje muligheden for en Wifi printer i
> stedet for.

Ja den har jo indbygget printserver. Du kan jo også få en
kablet netværksprinter.

Men du snakker også, i et andet indlæg, om at lave en
server der har dit musik, den kan jo køre som printerserver
også.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 22:38

Max wrote:
> Men du snakker også, i et andet indlæg, om at lave en
> server der har dit musik, den kan jo køre som printerserver
> også.

Ja, men kræver det ikke at den er tændt hele tiden?

Fra : Max

Dato : 04-08-10 23:01

Hej

> Ja, men kræver det ikke at den er tændt hele tiden?

Jo, en server vil jo være tændt hele tiden, men det
vil en WiFi printer jo også være.

Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-10 15:12

J. Fogd <nomail> wrote:

> Hvad hedder en "boks" hvor der er indgang for netværkskabel (RJ-45) og
> udgang for fx 2 USB-porte?

Netværks hub.

Aldi sælger en model. EnVivo Netværks Hub til 249,- kr. Når det er
printer, så virker de både til PC og - med Bonjour- til Mac. Men man
skal checke deres hjemmeside om ens printer model er understøttet. Det
er et spørgsmål om driver. Kan netværksprinteren snakke Bonjour, skulle
den virke med Mac.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 05-08-10 15:34

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> [...]
> skal checke deres hjemmeside om ens printer model er understøttet. Det
> er et spørgsmål om driver. Kan netværksprinteren snakke Bonjour,

- og er den udsolgt i Aldi, findes den til samme pris her - incl. levering:
http://www.coolshop.dk/catalog/product/63906-netvaerks-hub-envivo--for-pc

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-10 17:07

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> - og er den udsolgt i Aldi, findes den til samme pris her - incl. levering:
> http://www.coolshop.dk/catalog/product/63906-netvaerks-hub-envivo--for-pc

It depends. Det er vist een de har haft et stykke tid. De havde flere i
den ene Aldi i Slagelse for nogle uger siden.

--
Ikke ham på Facebook.