To-vejs printer på server
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-07-10 04:55

Min QNAP server kan i henhold til specifikationerne ikke "håndtere" to
vejs printere. Jeg har p.t. sat en gammel sort/hvid énvejs-
laserprinter til, som fungerer fint som netværksprinter.

Hvis jeg skulle finde på at sætte en to-vejs maskine på med scanner i
- kan jeg så ikke scanne et dokument ind, som blot lægges i et
directory på serveren? Det med, at den ikke understøtter to-vejs
kommunikation betyder vel blot, at man ikke får besked på de
computere, som er logget på serveren - men dokumentet må da vel blive
lagret et eller andet sted, eller hvad?? I så fald kan jeg jo bare
finde det og på den måde alligevel få gavn af en to-vejs printer.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-07-10 15:35

Den 29/07/10 12.54, Henrik Steffensen skrev:
> [...]
> lagret et eller andet sted, eller hvad?? I så fald kan jeg jo bare
> finde det og på den måde alligevel få gavn af en to-vejs printer.
Hej
Det betyder at du ikke får info tilbage fra printer med status (
blæk/toner stand m.m.)
Jeg tror dermed heller ikke at du overhovedet kan bruge scannerfunktionen.

Michael

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-07-10 08:47

On 29 Jul., 16:34, Michael Rasmussen <1HXmichaelrasmuss...@gmail.com>
wrote:
> Den 29/07/10 12.54, Henrik Steffensen skrev:> Min QNAP server kan i henhold til specifikationerne ikke "håndtere" to

> Hej
> Det betyder at du ikke får info tilbage fra printer med status (
> blæk/toner stand m.m.)
> Jeg tror dermed heller ikke at du overhovedet kan bruge scannerfunktionen..

Det var også min første tanke. Men på den anden side "afleverer"
scanneren jo blot et dokument, og hvis den kan "putte det ind" i et
directory på serveren, er det jo tilstrækkeligt. Skidt være med, om
man får alle beskederne om toner m.v.

Kan man egentlig tilslutte en særskilt scanner, hvis man ønsker det?

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-07-10 19:30

Den 29-07-2010 16:46, Henrik Steffensen skrev:
> [...]
> scanneren jo blot et dokument, og hvis den kan "putte det ind" i et
> directory på serveren, er det jo tilstrækkeligt. Skidt være med, om

Det er ren ønsketænkning...

Scanneren aflevere en datastrøm, der består af et billede. Enheden i den
anden ende af USB kablet, skal så selv finde ud af hva' den skal gøre
ved denne datastrøm.

Undtagelserne er multifunktionsmaskiner med indbygget netkort, som kan
snakke diverse fildelingsprotokoller, f.eks. den der bruges af windows.
Disse vil være istand til at lægge dokumentet i en mappe, men i så fald
har du ikke brug for din QNAP enhed, for at kunne printe, da printeren
har netkort selv, og computerene kan snakke med den direkte, via netværket.

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 29-07-10 19:30