PCI slot til en comport med 9 polet serie ~
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 19-07-10 14:44

Forstået sådan at jeg har et bundkort hvor jeg mangler en god gammel
serieel comport, kan jeg få sådanne et kort til mit PCI slot? .
Den skal være monteret med en 9 polet seriel port? .
/KE Kofod.

Fra : Rado

Dato : 19-07-10 15:45

On Mon, 19 Jul 2010 15:43:42 +0200, KE Kofod / 7100 Vejle
<virker@ikke.dk> wrote:

>Forstået sådan at jeg har et bundkort hvor jeg mangler en god gammel
>serieel comport, kan jeg få sådanne et kort til mit PCI slot? .
>Den skal være monteret med en 9 polet seriel port? .

Prøv at kig i manualen, nogle gange sider der stik (Serial port
header) på bundkortet, der blot skal føres ud. Det gør der f.ex. på
Intels DG965WH kort.

Det kræver selvfølgelig så et stik til montering, men det må vel være
til at få fat i.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 19-07-10 16:07

Den 19-07-2010 16:44, Rado skrev:

> [...]
> Intels DG965WH kort.
>
> Det kræver selvfølgelig så et stik til montering, men det må vel være

Hej igen, undskyld at jeg ikke har undersøgt dette først! .
Du har da fuldstændig ret, der sidder jo lige det jeg mangler, en COM-1,
dejligt! .
Stik tror jeg nu nok at jeg har liggende fra gamle comporte.
/KE Kofod.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-08-10 07:13

KE Kofod / 7100 Vejle wrote:

> [...]
> dejligt! .
> Stik tror jeg nu nok at jeg har liggende fra gamle comporte.

Vær opmærksom på om benene er nummereret på langs af benrækken eller på
tværs af benrækken. Begge tilfælde forekommer men en manual på
bundkortet burde kunne fortælle det præcist.
Hvis det kabel du har ikke passer er det nok at forbinde et nyt sub-D
stik rigtigt.

/Lars

/Lars