SD mikro kort kan ikke læses
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 22-06-10 15:38

Har købt et SanDisk microkort 4 GB til min Sansa mp3 Player. Der
følger en adapter med, så kortet får samme størrelse som et
almindeligt SD kort.

Når jeg sætter det i min almindelige stationære PC med 5 indbyggede
kortlæsere, kan stifinderen ikke findet det. Faktisk går stifinderen i
baglås. Den kan sagtens læse SD kortet fra mit kamera.

Jeg troede der var noget i vejen med kortet, men Sansa Playeren kan
sagtens læse kortet. Og det kan min bærbare med en multi-kort-læser
også.

Er der nogen måde at få den stationære til at læse kortet? Det er der
mine musikconverter-programmer ligger, og det er den
stærkeste/hurtigste maskine.

Den stationære er en ca. 3 år gammel Acer med Vista Home Premium 32
bit. Den bærbare er en Packard Bell med Windows 7 32 bit (nogle
måneder gammel).

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-06-10 17:28

On Tue, 22 Jun 2010 16:38:25 +0200, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

> [...]
>kortlæsere, kan stifinderen ikke findet det. Faktisk går stifinderen i
>baglås. Den kan sagtens læse SD kortet fra mit kamera.

4GB (og større) SD kort er af typen 'SD HC'.

Du skal have en kortlæser der er SD HC kompatibel.
--
OV1A Jens

Whoever ordered pizza by fax, please clean the machine.

Fra : Kirsten Bjørneboe

Dato : 22-06-10 18:53

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i meddelelsen

> 4GB (og større) SD kort er af typen 'SD HC'.
>
> Du skal have en kortlæser der er SD HC kompatibel.

Tak. Så vil jeg prøve at finde sådan en.

Venlig hilsen
Kirsten