Netværksprinter vil lige pludselig ikke pr~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-06-10 16:15

Hej,

Vi har en Xerox Phaser 6125 farve laserprinter på vores hjemmenetværk. Den har kørt helt fint og printet upåklageligt fra to
forskellige computere (med hhv. windows XP og Vista) indtil for ca. 1 uge siden, hvor den lige pludselig ikke vil printe fra nogen
af dem. Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal starte med at lede efter problemet, da jeg ikke synes, at jeg har lavet noget om,
siden den virkede sidst.

Den er på nettet. Den får i hvert fald en IP, og når jeg på computeren klikker på "get information from printer" under fanebladet
options under egenskaber, får den også fint forbindelse til printeren.

Printeren kan fint printe en testside ud, hvis jeg gør det fra printeren.

Er der nogen, der har nogle gode ideer?

mvh Frank

Fra : simon

Dato : 21-06-10 16:44

Den 21-06-2010 17:14, Frank K. Jensen skrev:
> [...]
> options under egenskaber, får den også fint forbindelse til printeren.
>
> Printeren kan fint printe en testside ud, hvis jeg gør det fra printeren.

Prøv at geninstallere printerdriverne igen på begge maskiner.
/simon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-06-10 16:56

"simon" <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c1f88ab$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at geninstallere printerdriverne igen på begge maskiner.

Det hjalp ikke (i hvert fald ikke på XP maskinen).

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-06-10 17:20

"Frank K. Jensen" <frank1234-slet-dette-samt-tal@indbakke.com> skrev i en meddelelse news:4c1f81d9$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> options under egenskaber, får den også fint forbindelse til printeren.
>
> Printeren kan fint printe en testside ud, hvis jeg gør det fra printeren.

Den har i øvrigt også et webinterface, som jeg også fint kan få forbindelse til, men jeg kan se at print jobbet kommer aldrig frem.

mvh Frank