Gammel Frederiksberg-biograf
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-06-10 00:51

En venlig mand har sendt mig nogle billeder fra et værtshus ved navn
Stærekassen som lå/ligger på hjørnet af Allégade og Federiksberg Allé.

Stedet skulle angiveligt oprindeligt have været Frederiksbergs ældste
biograf og også heddet Stærekassen som bif i sin tid.

Har I hørt om den?

--
Jørgen Grandt

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 15-06-10 08:35

"Jørgen Grandt" skrev:
> [...]
>
> Stedet skulle angiveligt oprindeligt have været Frederiksbergs ældste
> biograf og også heddet Stærekassen som bif i sin tid.

Er det mon denne her:
http://www.biografmuseet.dk/biografer/f/frederiksberg/runddelen/index.htm

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-06-10 11:13

Svend-Erik Lindberg skrev:

> Er det mon denne her:
> http://www.biografmuseet.dk/biografer/f/frederiksberg/runddelen/index.htm

Det er det, Svend-Erik! Nogle af billederne er de samme som jeg har fået
tilsendt. Takker og bukker.

--
Jørgen Grandt

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 15-06-10 12:09

"Jørgen Grandt" skrev:
> Det er det, Svend-Erik! Nogle af billederne er de samme som jeg har fået
> tilsendt. Takker og bukker.
>
> --
Selv tak.
I min søgen efter billeder af gamle biografer på Frederiksberg var jeg inde
på REX.
Jeg fandt dette:
http://images.kb.dk/present?id=dt100196&sys=000006758&bas=kbb01
Det ligger i en samling fra forlystelseshaven "Sommerlyst", som lå nær/ved
Frederiksberg Runddel. Jeg går ud fra, at det viste Biograf Teater lå i
"Sommerlyst", så det må være temmelig gammelt. Haven lukkede i begyndelsen
af 1900-tallet.
Tilsyneladende var der var også noget for husarerne på programmet.

Mvh
Svend-Erik Lindberg