HDMI Capture card
Fra : Martin

Dato : 07-06-10 21:45

Hej,

Jeg ville gerne have fingre i et capture card med HDMI indgang.
Det skal bruges så jeg kan bruge min Playstation 3 direkte i Windows.

Mit motherboard er sådan en fyr her
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2693
Hvor det kun er PCIe x16 porten der bliver brugt (til grafikkortet)
resten er tomme.

Hvilket kort skal jeg lede efter?

Fra : N Dude

Dato : 07-06-10 21:59

Martin wrote.:

> Hej,
>
> Jeg ville gerne have fingre i et capture card med HDMI indgang.
> Det skal bruges så jeg kan bruge min Playstation 3 direkte i Windows.
> Hvilket kort skal jeg lede efter?

Ja, det er vel helt hen i vejret at foreslå "HDMI Capture"?......!!

Fra : Martin

Dato : 07-06-10 23:34

On 07-06-2010 22:58, N Dude wrote:

> Ja, det er vel helt hen i vejret at foreslå "HDMI Capture"?......!!

Mærke/Producent navn, nummer ?

Fra : N Dude

Dato : 08-06-10 04:45

Martin wrote.:

> Mærke/Producent navn, nummer ?

Osse det, ja......

Fra : Hauge

Dato : 08-06-10 14:18

N Dude skrev:
> Osse det, ja......

Fine kompetente svar du altid kommer med, det er en fryd.

/Hauge

Fra : N Dude

Dato : 09-06-10 14:39

Hauge wrote.:

> Fine kompetente svar du altid kommer med, det er en fryd.

Når manden er så begrænset, at han ikke kan skrive emnelinjen ind i google
og se hvad der kommer frem, så må han jo have lidt hjælp....

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-06-10 22:48

Martin wrote:

> Jeg ville gerne have fingre i et capture card med HDMI indgang. Det skal
> bruges så jeg kan bruge min Playstation 3 direkte i Windows.

Tror du ikke at der er HDCP på HDMI signalet? Så vil et HDMI capture kort
ikke virke.

--
Jesper Lund

Fra : Martin

Dato : 15-06-10 00:17

On 08-06-2010 23:48, Jesper Lund wrote:

> Tror du ikke at der er HDCP på HDMI signalet? Så vil et HDMI capture kort
> ikke virke.

Det eneste jeg har kunne finde er capture kort med composite indgang -
hvilket jo iøvrigt også kan bruges.

Det jeg fandt er
http://www.avermedia.com/avertv/product/ProductDetail.aspx?Id=326

Jeg kan bare ikke finde dette produkt, hverken i danmark eller i england.

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-06-10 16:03

N Dude wrote:

> Når manden er så begrænset, at han ikke kan skrive emnelinjen ind i
> google og se hvad der kommer frem, så må han jo have lidt hjælp....

Der findes ikke særligt mange HDMI capture cards på markedet på grund af
HDCP problematikken. HDMI er beregnet på overførsel af billeder til et
TV, ikke til capture.

--
Jesper Lund