Kvalitets computer
Fra : Sørensen

Dato : 07-06-10 15:42

Hvad skal man vælge hvis man vil have en computer i en god
kvalitet til "kontorbrug"
Amitec, Lenovo ?? eller hvad, jeg vil gerne have en hvor der er
en god chance for at den holder over 3 år. den skal ikke køre
spil.

Jeg syntes også det er svært at vælge CPU, er der ikke en liste
hvor De står i rækkefølge efter hvor hurtige De forskellige typer
er. i5 i7 ect.

--
vh.
Sørensen

Fra : N Dude

Dato : 07-06-10 19:09

Sørensen wrote.:

> [...]
> Amitec, Lenovo ?? eller hvad, jeg vil gerne have en hvor der er
> en god chance for at den holder over 3 år. den skal ikke køre

HP eller IBM - og måske Dell workstations og servere er det eneste, der
skiller sig ud. Resten bambus eller ej er ALLE bambuskvalitet produceret i
kina efter de præcis samme spec. Forksellen er, at alt det analoge,
modstand, kondensator osv er af lidt bedre marginaler.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 11:28

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> HP eller IBM - og måske Dell workstations og servere er det eneste, der

HP ligger da dårligt i undersøgelser mht. holdbarhed og antal reparationer
set
over de forsk. mærker ?
Og Dell...hvem fan tør købe en Dell med det rygte som for nylig
blev cementeret som værende direkte perverst ??
IBM...blev de ikke opkøbt af netop KINESISKE Lenovo ?

Fra : Sørensen

Dato : 08-06-10 14:23

">>Eque<<" <-> skrev >
> [...]
> blev cementeret som værende direkte perverst ??
> IBM...blev de ikke opkøbt af netop KINESISKE Lenovo ?

Ja Jeg har heller ikke selv gode erfaringer med HP, så det bliver
nok en Amitec med ASUS-komponenter.

tak for indput.

vh.
Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 10:54

"Sørensen" <90909090@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja Jeg har heller ikke selv gode erfaringer med HP, så det bliver nok en
> Amitec med ASUS-komponenter.

Hvad mener du med det ?
En harddisk kommer vel næppe fra Asus.
Det gør rammen vel heller ikke.
CPU'en ?
Chipsettet ?
Så er der bundkortet tilbage og så kan
du vel lige så godt købe en 'ren' Asus-model ?
Amitec er vel blot et dansk foretagende (troede de var gået konkurs...)
ala' Zepto da de eksisterede.

Fra : N Dude

Dato : 09-06-10 14:33

> Og Dell...hvem fan tør købe en Dell med det rygte som for nylig
> blev cementeret som værende direkte perverst ??
> IBM...blev de ikke opkøbt af netop KINESISKE Lenovo ?

Folk som er begavede nok til ikke at tro rygter....

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 10:57

> Folk som er begavede nok til ikke at tro rygter....
Eller blot dumme nok til at prøve anywayz.

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-06-10 14:04

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> kina efter de præcis samme spec. Forksellen er, at alt det analoge,
> modstand, kondensator osv er af lidt bedre marginaler.

Indbegrebet af bambuscomputere, Asus, hører til blandt de mest stabile
computere i dag. At du kan finde på at anbefale IBM er nærmest grinagtigt -
hvis du havde fulgt bare det mindste med, havde du opdaget at IBM holdt op
med at producere PC'ere for adskillige år siden. At nævne Dell i forbindelse
med god kvalitet, er bare komisk. Ønsker man den ultimativt bedste kvalitet,
skal man håndplukke komponenter og selv sammensætte maskinen - delene vil
oftest være lavet i Kina eller omegn.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 15:51

Morten Wartou skrev:

> [...]
> den ultimativt bedste kvalitet, skal man håndplukke komponenter og selv
> sammensætte maskinen - delene vil oftest være lavet i Kina eller omegn.

Du må have et meget lille efaringsgrundlag eller ser du meget TV, på
arbejde har vi næsten udelukkende Dell og sælger dem da også videre til
vore kunder og kvaliteten fejler ikke noget, kører i årevis uden
problemer. Har selv haft flere HP og det uden problemer i det
udskiftningsinterval jeg har som er 5år. Ønsker man at bygge selv har
man da mulighed for at indkøbe div. komponenter med de deraf følgende
kompabilitetsproblemer, almindelige brugere køber idag en samlet og
testet PC med en i3 eller i5 CPU alt over det vil være overkill, denne
maskine vil kunne give flere års problemfri brug.

Fra : /John

Dato : 30-06-10 15:10

"Paul Østerby Sørensen" <paulsorensen@youmail.dk> skrev i en meddelelse

> kvaliteten fejler ikke noget, kører i årevis uden problemer

"Dell forsøgte angiveligt at skjule over for kunderne, at selskabet havde
solgt flere millioner pc'er med komponenter, som var defekte. Det er centrum
for en retssag i USA, hvor det nu er kommet frem, at Dell solgte mindst 11,8
millioner pc'er med defekte kondensatorer eller kapacitorer i perioden 2003
til 2005 ... Ifølge interne dokumenter og e-mails, så var Dell klar over
problemet, men medarbejderne fik angiveligt at vide, at de ikke skulle nævne
de defekte kondensatorer over for kunderne ... danske Dell-medarbejdere sad
og roste Dells computere på online-debatten tilknyttet DR's forbrugerprogram
Kontant":

http://www.version2.dk/artikel/15388-dell-solgte-11-millioner-pcer-med-moeg-kondensatorer

John

Fra : N Dude

Dato : 09-06-10 14:36

Morten Wartou wrote.:

> [...]
> Ønsker man den ultimativt bedste kvalitet, skal man håndplukke
> komponenter og selv sammensætte maskinen - delene vil oftest være

Hvor er du åndsvag at høre på - Igen!

Hele verdens serverpark, arbejdssationer og desktops i banker, google,
kommuner, Pantagon, hospitaler og en milliard andre steder kører med HP,
Dell OG IBM.. som de to tre leverandører!

Velkommen til den virkelige verden, Nar!

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 11:00

> [...]
> Dell OG IBM.. som de to tre leverandører!
>
> Velkommen til den virkelige verden, Nar!

Det HELE handler KUN om service-aftaler til sindssyge høje priser.
Eks. skolerne som vælger de store mærker fordi der oftest følger
en serviceaftale med. Ring og vi fikser.

DELL's bærbare og alm. stationære maskiner som er stærkt
kritiseret kører næppe i Pentagon for lige at sætte dêt på plads.
Det samme gælder for HP m.fl.

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-06-10 10:15

> [...]
> Dell OG IBM.. som de to tre leverandører!
> Velkommen til den virkelige verden, Nar!

Interessant - kan du dokumentere at Google bruger en af de tre leverandører?
Ifølge Google selv bygger de deres egne computere, baseret på bundkort fra
det Taiwanesiske selskab Gigabyte (altså en rigtig bambusmaskine). Men måske
du ved noget Google ikke ved?

Kan du fortælle hvornår IBM er begyndt at producere PC'ere igen? Du ved
måske noget, som IBM ikke ved?

Pentagon bruger ganske givet mange forskellige computere, blandt andet har
de en ualmindeligt stor mænge Sony Playstation 3. De har også servere fra
blandt andet Cray og IBM (sikkert også nogle PC'ere fra dengang IBM stadig
lavede disse), og det skulle undre mig om ikke også der er en del
SUN-maskiner under taget. Men det er jo PC'ere det hele handler om, så
hvorfor du har udvidet dit vrøvl til også at omhandle servere, ved jeg ikke.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : jk

Dato : 08-06-10 14:41

On Mon, 7 Jun 2010 16:41:59 +0200, Sørensen <90909090@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Jeg syntes også det er svært at vælge CPU, er der ikke en liste
>hvor De står i rækkefølge efter hvor hurtige De forskellige typer

Kvalitet er mange ting. Men du definerer det måske ved, at den holder
i mere end 3 år.

På edbpriser.dk er det ligetil at opsætte alle filtre og vælge CPU,
f.eks. i5, i3 og i7.

Afhængigt af, hvad du skal bruge den til, er performance således: i7,
i5 og i3. I7 er uforholdsmæssig dyr, og til kontorbrug er i3 såmænd
ganske udmærket og har lavest strømforbrug.

Det der er mest kritisk for holdbarheden er strømforsyningen. Ellers
er komponenterne stort set ens i alle mærker.

Amitech er udelukket.

Hvis ikke du forlanger topydelse så er Core2 Duo en lidt bedaget, men
prisbillig CPU med strømforbrug på 65 watt (CPU alene).

Denne her tiltaler f.eks. mig:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=656890

Der er 4 Gb ram og det er med XP.

Eller med Windows7 64 bit (udnytter alle 4 Gb ram, og kan udbygges til
8 Gb)) og i3 (her bruger CPU 73 watt alene, GPU er i samme chip)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=822813

fra MM-vision, der er meget populære.

Dyrere behøver det ikke at være.

mvh

John

Fra : Sørensen

Dato : 08-06-10 20:32

"jk" <> skrev >
> Kvalitet er mange ting. Men du definerer det måske ved, at den
> holder
> i mere end 3 år.

Ja eller gerne længere og vigtigt er at harddisken ikke
bryder ned

> På edbpriser.dk er det ligetil at opsætte alle filtre og vælge
> CPU,
> f.eks. i5, i3 og i7.

OK.

> [...]
> i5 og i3. I7 er uforholdsmæssig dyr, og til kontorbrug er i3
> såmænd
> ganske udmærket og har lavest strømforbrug.

Jeg har nu en Asus med pentium4 3 Ghz og 1 gb. ram på
motherboardet og den går næsten i knæ når jeg går ind på TDC-play
eller andre sider med lignende "tivoli" derfor vil jeg godt være
fremtidssikret. det er lige meget hvor meget strøm den bruger.

> Det der er mest kritisk for holdbarheden er strømforsyningen.
> Ellers
> er komponenterne stort set ens i alle mærker.
>
> Amitech er udelukket.

hvorfor ?

vh.
Sørensen

Fra : Susi

Dato : 08-06-10 21:03

> [...]
> går næsten i knæ når jeg går ind på TDC-play eller andre sider med
> lignende "tivoli" derfor vil jeg godt være fremtidssikret. det er lige

Hvor kan du købe Amitech, og hvor mange modeller kan du vælge blandt?

Fra : Sørensen

Dato : 09-06-10 16:25

"Susi" > skrev >

> Hvor kan du købe Amitech, og hvor mange modeller kan du vælge
> blandt?

Jeg har set en i Metro til omkring 7000- det er hvist denne:
http://www.amitech.dk/includes/VisVareGruppe.asp?GruppeId=299

vh.
Sørensen

Fra : Susi

Dato : 09-06-10 16:38

> "Susi" > skrev >

> Jeg har set en i Metro til omkring 7000- det er hvist denne:
> [...]

Amitechs udvalg er stort.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-06-10 21:45

"Sørensen" <90909090@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> går næsten i knæ når jeg går ind på TDC-play eller andre sider med
> lignende "tivoli" derfor vil jeg godt være fremtidssikret. det er lige

Så trænger den bare til en grundig oprydning. Ovenstående skulle være
rigeligt til dit brug. Skulle man evt. være god ved sig selv, så ville 1
ekstra gb ram være godt, men ellers burde den virke upåklageligt.
Har du mange kørende programmer i baggrunden? Husker du at rydde op i de
midlertidige internetfiler (kan få alle computere i knæ), har du set hvad
der evt. tager resourcer, når den står og kører i tomgang?

Kurt

Fra : Sørensen

Dato : 09-06-10 17:16

"Kurt B. > skrev >
> [...]
> rydde op i de midlertidige internetfiler (kan få alle computere
> i knæ), har du set hvad der evt. tager resourcer, når den står

Tak Kurt
Nej hvor det hjalp, jeg trode ikke midlertidige filer var noget
problem for en moderne computer, men jeg skal da love for at det
hjalp at få renset ud.

Det eneste som jeg ved køre i baggrunden er norton antivirus, der
er ikke noget messenger eller andet "pjat" der køre dog ca. 40
"processor".

Der er nok mange computere der bliver skrottet uden grund bare
fordi De trænger til en oprydning.

Under "ydeevne er der to grafer, er det fordi det er en dobbelt
CPU ?.

vh.
Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-06-10 20:55

> [...]
> trænger til en oprydning.
>
> Under "ydeevne er der to grafer, er det fordi det er en dobbelt CPU ?.

Ja, de kan virkelig slå en computer ihjel. For at se evt. forbrug af
resourcer skal du trykke ctrl+alt+del og så i joblisten se, hvor meget cpu
brug der er i tomgang.
Ligger den omkring 1-2% er det ok, er det mere skal du prøve at se på,
hvilke processer det er, der stjæler resourcerne ind i mellem. 40 processer
synes jeg lyder af meget på en stationær, men det kan jo afhænge af
indholdet.
Norton er jeg personligt meget lidt begejstret for på "private" computere,
idet den har en tendens til at bruge ret mange resourcer og blande sig i
diverse ting.
Jeg har en del computere til rep./optimering, og der stiller jeg altid det
krav, at hvis der skal optimeres noget som helst, så skal jeg have lov til
at fjerne alt fra Norton
Pt. gør jeg så det, at jeg lægger microsoft security essentials på i stedet
for. Den har hvad der behøves af antivirus, mod spyware og trojanere osv, og
bruger ikke mange resourcer. Tilmed er den gratis. Jeg deaktiverer scheduled
scan, idet jeg ikke ser nogen grund til, at den hver dag/uge skal lave en
totalscanning af hele computeren. Det sløver en del, mens denne scanning
kører. Dens hovedformål er at holde øje med hvad der kommer ind og ud, og
det gør den fint.
Så laver jeg en totalscan engang i mellem, når jeg synes, at det evt. er
nødvendigt.
- og ja en graf for hver kerne.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 08-06-10 21:48

On Tue, 8 Jun 2010 21:32:16 +0200, Sørensen <90909090@invalid.invalid>
wrote:

>"jk" <> skrev >
>
>Ja eller gerne længere og vigtigt er at harddisken ikke
>bryder ned

Det kan man aldrig være sikker på - der er altid en lille procentdel
der bryder ned før tiden, uanset mærke og type. Og alle gør det før
eller siden, Så tag daglig backup uanset hvad - stol aldrig på en
harddisk, den kan teoretisk gå ned hvert øjeblik det skal være.

Men normalt holder de som regel i en del år - har selv haft nogle
stykker der holdt op til 8 år, uden et eneste problem, selv ved
intensivt daglig brug.

Hvis det kun er til kontorbrug, så byg evt. selv. F.ex. et Intel kort
og en Intel processor - der er også 3 års garanti på deailiudgaverne.
Lydkort, grafikkort, netkort og RAID er indbygget i bundkortet, så man
behøver i realiteten ikke andet. Og der er ingen problemer med
kompatibilitet da alt er konstrueret til at fungere optimalt sammen.
Har selv sådan et par og de har kørt perfekt i 3 år nu.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Rado

Dato : 08-06-10 22:00

On Tue, 08 Jun 2010 22:47:39 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Hvis det kun er til kontorbrug, så byg evt. selv. F.ex. et Intel kort
>og en Intel processor - der er også 3 års garanti på deailiudgaverne.

Der skulle stå: "detailudgaverne".

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 10:54

> [...]

> går næsten i knæ når jeg går ind på TDC-play eller andre sider med
> lignende "tivoli" derfor vil jeg godt være fremtidssikret. det er lige

Prøv at ominstallere.
Ovennævnte specs kan NEMT NEMT køre bla. TDC-PLAY.
Jeg kører det perfekt på en lille Acer med kun 256 MB ram.

Fra : Henning

Dato : 08-06-10 20:10

wrote:

>Hvad skal man vælge hvis man vil have en computer i en god
>kvalitet til "kontorbrug"

Smut i Aldi og køb en Medion med tre års garanti.

Fra : Sørensen

Dato : 08-06-10 20:16

"Henning" skrev "

> Smut i Aldi og køb en Medion med tre års garanti.

Nej tak

vh.
Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 10:56

> "Henning" skrev "

> Nej tak

Hvorfor ikke ?
Medion er/var lille i danmark, store i tyskland.
Indmaden i Medion er helt sikkert som hos alle andre.