Max hukommelse på Gigabyte GA-C7V7-RH
Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-06-10 11:28

Jeg er i besiddelse af et Gigabyte GA-C7V7-RH Mini-ITX bundkort, der driver
min hus-server.

Bundkortet er indehaver af et DDRII DIMM hukommelsesslot - hvori der i
øjeblikket sidder et 1Gb modul og jeg havde egentlig slået mig til tåls med
den ene Gb.

Da jeg forleden, i forbindelse med en udvidelse på diskområdet, online søgte
efter en manual faldt jeg over en tysk side (Minitechnet.de), hvor der står
at dette bundkort kan håndtere 2Gb (CN700 chipsættet kan ifølge VIA håndtere
2Gb, men alle de steder jeg har søgt efter information om bundkortet, har
jeg fundet 1Gb som max).

Er der nogen herinde der kender Gigabyte GA-C7V7-RH og som kender noget til
grænserne med hendyn til hukommelsen ??

--
Live long and prosper...

Fra : Rado

Dato : 06-06-10 16:57

On Sat, 05 Jun 2010 12:27:34 +0200, Peter Jespersen
<flywheel@illogical.dk> wrote:

> [...]
>2Gb, men alle de steder jeg har søgt efter information om bundkortet, har

Det afhænger muligvis af RAM typen. Specs for maskinen jeg sidder ved
f.ex;

8 GB maximum total system memory using DDR2 667 or DDR2 533 DIMMs;
4 GB maximum total system memory using DDR2 800 DIMMs.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-10 17:42

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen herinde der kender Gigabyte GA-C7V7-RH og som kender
> noget til

Jeg prøvede lige at google:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=max+ram+GA-C7V7-RH&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Jeg prøvede lige et par af de første hits - de er enige i de 2 gb

Jan