Fjernbetjening af 230V forsyning
Fra : Kurt G

Dato : 02-06-10 22:17

Jeg kar en netværksprinter, som jeg manuelt tænder, når jeg skal bruge den.
"Fås" der ikke en lille fiks enhed, som ikke tager meget strøm, så man via
nettet kan tænde for de 230V AC, som skal forsyne printeren?

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 02-06-10 22:39

Hej Kurt

> [...]
> bruge den. "Fås" der ikke en lille fiks enhed, som ikke tager meget
> strøm, så man via nettet kan tænde for de 230V AC, som skal forsyne

Har din printer ikke mulighed for at gå i dvale ?

Max

Fra : Kurt G

Dato : 03-06-10 06:44

> Hej Kurt

> Har din printer ikke mulighed for at gå i dvale ?
>
> --
> Mvh
> Max
Jo, men der skal også tændes for netværksenheden, da det ikke er en
netværksprinter.
Hvis enheden blot sender 5V/0V ud på flere udgange, kunne man jo lade den
tænde for flere ting vha. en strømskinne beregnet til at tænde/slukke via
USB.

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 03-06-10 12:54

Hej Kurt

> Jo, men der skal også tændes for netværksenheden, da det ikke er en
> netværksprinter.

Så kan printserveren vel gå i dvale ?

Max

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 23:15

Kurt G skrev:
> Jeg kar en netværksprinter, som jeg manuelt tænder, når jeg skal bruge den.
> "Fås" der ikke en lille fiks enhed, som ikke tager meget strøm, så man via
> nettet kan tænde for de 230V AC, som skal forsyne printeren?

Brug en almindelig 'strømspareskinne' (á forbrugs-styret fordeler-stik)
til at lukke alle dine add-ons ned når PC'en står stille!

Og dog: Det er en dum ide at lade en blækprinter (formoder jeg) stå
slukket: Min kører en automatisk rensnings-cyklus ca. én gang i døgnet
for at holde dyserne rene, hvilket den selvsagt ikke kan gøre uden strøm!

--
Armand.

Fra : Kurt G

Dato : 03-06-10 06:55

> [...]
> slukket: Min kører en automatisk rensnings-cyklus ca. én gang i døgnet for
> at holde dyserne rene, hvilket den selvsagt ikke kan gøre uden strøm!

Det sidste kan jeg kun give dig ret i!
Men desuden er der tale om et trådløst net, hvor printeren står på et
værelse på loftet og den bærbare i al almindelighed nede i stuen, så det er
to gange frem og tilbage for at printe ud. Det er selvfølgelig sundt, men
alligevel...

Mvh Kurt

Fra : Armand

Dato : 03-06-10 16:26

Kurt G skrev:

> [...]
> to gange frem og tilbage for at printe ud. Det er selvfølgelig sundt, men

EN ting er at det ikke er muligt/praktisk med alle husets computere
klods op og ned ad printeren, hvorved at nogle nødvendigvis vil befinde
sig i en vis afstand. En anden er at ideen med det trådløse ligesom er
gået fløjten hvis man (=alle brugere) alligevel først skal forbi
printeren for at tænde den :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 03-06-10 20:59

Kurt G wrote:
> [...]
> bruge den. "Fås" der ikke en lille fiks enhed, som ikke tager meget
> strøm, så man via nettet kan tænde for de 230V AC, som skal forsyne

Man kan få fjernbetjente 230V stik.
Kan du ikke bruge sådan et?

Har selv et sæt fra Metro, men ved at Aldi også har haft dem.

Checkede lige, Harald Nyborg har dem også:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6137&n=10

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kurt G

Dato : 03-06-10 21:46

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan du ikke bruge sådan et?
>
> Har selv et sæt fra Metro, men ved at Aldi også har haft dem.
>
> Checkede lige, Harald Nyborg har dem også:

Det ser da ud til at være anvendeligt. Men en rækkevidde på 25m er måske
problematisk, når det skal gennem etageadskillelse.
Prisen tilsiger et forsøg!

Ta til jer alle.

Mvh Kurt