Hvilken Alt-i-en printer ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-10 17:50

Skal have en ny, kan nogen anbefale mellem
HP Deskjet F2480 All-in-One printer (CB730B) 379,-
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/HPDJF2480/hp-deskjet-f2480
og
Canon Pixma MP270 Printer 349,-
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/PIXMAMP270/canon-pixma-mp270-printer

Hvad koster printerpartronerne i
forhold til hvad de giver af A4 udskrifter ?
Gode og dårlige erfaringer ?
Det er til hjemmebrug, lidt print, scanning og kopi,
mest sort/hvis dokumenter.
Køber den i morgen.
Mvh Kim

Fra : Armand

Dato : 01-06-10 18:13

Kim skrev:
> [...]
> forhold til hvad de giver af A4 udskrifter ?
> Gode og dårlige erfaringer ?
> Det er til hjemmebrug, lidt print, scanning og kopi,

Prøv at søge på nettet hvad blækpatroner til de nævnte vil koste!

Et hurtigt surf for HP'en synes jeg viser at den har en
kombi-farvepatron og en sort ved siden af, hvilket ikke er så
forbrugs-gunstigt som fire seperate farvepatroner (inkl. sort)!

Mine to første printere var begge Canon's og blæk-patronerne til både
til den førstkøbte monocrom og til den efterfølgende farve (á én
kombi-patron) var så dyre i indkøb at det ikke var meget dyrere at købe
en ny printer på tilbud

Jeg endte på en Brother hvortil mine blækindkøb efterhånden er decimeret
p.g.a. netkøb: Senest 4 sæt(!) patroner for lidt over 100,-kr ind af
brevsprækken!
Alt efter hvilke blæk-priser du finder på Canon'en og HP'en så kan de
par hundrede kroner mere for:
<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=597065> (*)
være givet godt ud på længere sigt :-/

Apparaturet holder jo nogle år så måske det var en ide at se lidt i
krystalkuglen om det er ved dette køb at du skal sørge for at den
indkøbte har trådløst netkort (så man kan sidde andetsteds i hjemmet med
sin bærbare og 'sende' til print (**) :-/

(*):
Adressen lå lige til højrefoden eftersom jég også er på jagt fordi min
Brother bøvler med blæk/dyse efter 5 år!

(**):
Dén situation er nemlig også blevet aktuel for vores hjem i mellemtiden
hvilket også inciterer mig til at købe en ny (á méd trådløst netkort)!

Just my 5 Cent!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-10 21:11

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forhold til hvad de giver af A4 udskrifter ?
> Gode og dårlige erfaringer ?
> Det er til hjemmebrug, lidt print, scanning og kopi,

Af de 2 er HP helt klart den dyreste i drift. Men begge er karakteriseret
ved, at de er dyre i drift. Begge består af 1 sort og 1 farvepatron -
hvilket generelt = dyr i drift.
Hvis man vælger Canon med 4, 5 eller 6 patroner får man hver sin farve i
hver sin patron, hvilket er langt det billigste. Derudover kan man købe
uoriginale patroner til under halv pris. Det er generelt for alle mærker -
desto billigere de er desto dyrere i drift.
Når man er så langt nede i pris er det ikke usædvanligt, at første gang man
skifter patroner, bliver den pludselig dyrere samlet end hvis man købte en
dyrere model. I den HP du overvejer er der kun 4 ml blæk i patronerne. Det
er næsten utroligt, at man kan lave en patron, der kan være så lidt i.
Hvis vi holder os til Canon (som jeg kender mest til) vil jeg ikke anbefale,
at man køber noget mindre end MP550, som har særskilte farver i hver patron.
Modeller med mindre nr. har ikke særskilte patroner.
Modellen MP550 bruger samme patroner som min MP990, og til den kan du alt
efter temperement købe patroner uden chip, hvor man fjerner chippen fra den
originale og sætter over på den uoriginale. Man kan også købe uoriginale med
chips på. Sluttelig kan man købe nogle patroner med chip som man selv kan
genfylde, og hvor patronerne kan resette sig selv. Det giver så det
billigste - men også lidt besværligt. Jeg bruger selv sidstnævnte, da jeg
har stort printbehov.
Men jeg har også lige købt nogle uoriginale med chip fra Tyskland, så jeg
også har lidt når jeg ikke lige har tid til selv at fylde op.
20 patroner incl. forsendelse for 330 kr - det er billigt. Jeg fandt dem hos
et firma på ebay.de. Jeg har endnu ikke prøvet dem, så p.t. kan jeg ikke
garantere for kvaliteten, men indtil nu har jeg prøvet mange uoriginale uden
problemer.
Normalt koster de billigste uoriginale med chip 40-50 kr. stykket.

Kurt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-10 00:05

Den 01/06/10 18.50, Kim skrev:

> Det er til hjemmebrug, lidt print, scanning og kopi,
> mest sort/hvis dokumenter.

Hvis du begynder at kigge på at printe fotos ud så begynder blækket at
betyde noget (har jeg forstået), og at der rent visuelt skulle være
forskel i farveægthed og -holdbarhed.

Mine beskedne eksperimenter med HP blæk på fotopapir har jeg været godt
tilfreds med (men det er en anden HP end den der her, man skal heller
ikke købe FOR billigt).