vordan fungerer rensning?
Fra : Kurt G

Dato : 30-05-10 15:28

Jeg har prøvet at foretage adskillige rensninger af min farveprinter og er
lidt nysgerrig efter at vide, hvordan det egentlig foregår, da det bruger en
hel del blæk?

Mvh Kurt

Fra : Mads

Dato : 30-05-10 20:17

On Sun, 30 May 2010 16:28:12 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>lidt nysgerrig efter at vide, hvordan det egentlig foregår, da det bruger en

Typisk gør printeren det at den kører printerhovedet helt ud i den ene
side og sprøjter en god portion blæk ud af samtlige dyser og ned i en
lille beholder der sidder der. Nogen gange kan der sidde en lille pude
af skumgummi som den sprøjter blækket ned på.

Og ja, det bruger en hel del blæk at køre en rensning og det er ikke
altid særligt effektivt, men der er vist ikke nogen der har fundet på
en bedre løsning når det gælder blækprintere.

Vil du være fri for at skulle spilde dyrt blæk på rensninger, så skal
du skifte til en laserprinter.

mvh Mads

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-10 23:04

Mads skrev:

> Vil du være fri for at skulle spilde dyrt blæk
> på rensninger, så skal du skifte til en laserprinter.

Man kan faktisk få en farvelaser til under 2000 kr,
og så er den samtidig væsentligt billigere i drift,
og der er ikke noget blæk der stopper til.

http://www.pixmania.com/dk/dk/r/1515-n

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 31-05-10 11:09

On Mon, 31 May 2010 00:03:48 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Man kan faktisk få en farvelaser til under 2000 kr,
>og så er den samtidig væsentligt billigere i drift,
>og der er ikke noget blæk der stopper til.
>
>http://www.pixmania.com/dk/dk/r/1515-n

Men kvaliteten er vel næppe på højde med en inkjet til det halve når
det gælder farveudskrifter?

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Esben

Dato : 31-05-10 19:20

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Man kan faktisk få en farvelaser til under 2000 kr,
> og så er den samtidig væsentligt billigere i drift,
> og der er ikke noget blæk der stopper til.
>
> http://www.pixmania.com/dk/dk/r/1515-n

Den er ikke billigere i forbrugsstoffer end fx HP Officejet 8000/8500
serien. Blæk til ca 1400 sider (ved 5% dækning) koster under 500,-. Til
cp1515 er det nærmere 1500 kr for et sæt farver.

--
Esben

Fra : Leif Neland

Dato : 31-05-10 21:10

Esben skrev:
> [...]
> serien. Blæk til ca 1400 sider (ved 5% dækning) koster under 500,-. Til
> cp1515 er det nærmere 1500 kr for et sæt farver.

Men det er ikke usædvanligt at dyser tilstopper og/eller tørrer ud, så
man må kassere forbrugsstofferne, specielt ved lavt forbrug.

Det sker ikke med laserprintere.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Esben

Dato : 31-05-10 22:27

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er ikke usædvanligt at dyser tilstopper og/eller tørrer ud, så man
> må kassere forbrugsstofferne, specielt ved lavt forbrug.
>
> Det sker ikke med laserprintere.

Ja, det forekommer - jeg har dog ikke oplevet det selv, og printer i
gennemsnit mindre end en gang om måneden.

--
Esben

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-05-10 22:50

Esben skrev:

> Den er ikke billigere i forbrugsstoffer

Jeg har sat min omkostning pr side ned til en
fjerdedel ved at skifte fra Brother DCP-115C til
HP LaserJet 2605dtn - det er målbart.

Det kan da godt være at nogle blækprintere er
dyrere eller billigere i forbrug, kontra laserprintere,
man kan sikkert finde det dyrere med laser i en
uheldig situation.

Jeg langer blæk og toner over disken hver dag
til mange forskellige printere, og mit generelle
indtryk er at toner koster en fjerdedel i forhold til
blæk.