Rengøring af printer(hovede)
Fra : Armand

Dato : 27-05-10 15:56

Min Brother DCP110C gør knuder.
Jeg har googlet lidt på problemet og flere steder (på denne gruppe
ovenikøbet) tales der om rengøring af printerhovedet, hvilket lyder som
den definitive løsning på mit problem eftersom nyt blæk og gentagne(!)
rensninger ikke har kunnet få den til at printe ordentligt.

Men drejer rense-snakken sig om kombinerede blækbeholdere/printerhoveder
som jo er enkle at komme til, eller er det samme snak omkring printere
med fire enkelte blækbeholdere og derved et printerhoved der sidder dybt
i printeren?
Ifald: når/hvis jeg får sagerne adskilt, hvorledes kan jeg så forvente
at det ser ud?

--
Armand.

Fra : ABJ

Dato : 28-05-10 17:18

> [...]
> printeren?
> Ifald: når/hvis jeg får sagerne adskilt, hvorledes kan jeg så forvente at

Jeg ville ikke ofre ret m eget tid på en 5 år gammel printer, skrot den og
køb en ny.

Fra : Armand

Dato : 29-05-10 19:12

ABJ skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ville ikke ofre ret m eget tid på en 5 år gammel printer, skrot den
> og køb en ny.

Jeg gider ihvertfal ikke bruge særligt mange penge på'ed, men som der
konstanteres et par steder: Hvis mskineriet alligevel er opgivet kan et
rensnings-forsøg i grunden ikke blive med negativt udkomme!

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-05-10 21:43

Armand skrev:

> [...]

Heller ikke her.

> Jeg gider ihvertfal ikke bruge særligt mange
> penge på'ed, men som der konstanteres et
> par steder: Hvis mskineriet alligevel er opgivet
> kan et rensnings-forsøg i grunden ikke blive
> med negativt udkomme!

Jamen, prøv med en rensning. Er det ikke nok,
er det bedre at købe en ny.

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31130/s_product/DCP195CZW1

koster under 600 kroner, og så følger der endda
4 blækpatroner med - og 2 års garanti.

Det er så også her du skal stoppe op og sprørge
dig selv om behov - det kan jo være at det i stedet
skal være en farve-laser, der som udgangspunkt
kun koster en fjerdedel i udskriftsomkostninger.

Hvad er dit behov?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Armand

Dato : 30-05-10 01:08

Allan Vebel skrev:

> Heller ikke her.

> Jamen, prøv med en rensning. Er det ikke nok,
> er det bedre at købe en ny.

Jup!
Og det er jo dét jeg lige spørger til:
Der sidder vel en central dyse ned ved rulle/fremføring, eller hvordan
ser det ud hvis jeg flår sagerne fra hinanden??

> [...]
> skal være en farve-laser, der som udgangspunkt
> kun koster en fjerdedel i udskriftsomkostninger.

Den jeg har stående hér har været ganske rar at have som både scanner;
printer og kortlæser og dét suplerer 195'eren jo godt.
I mellemtiden er der kommet en bærbar i huset og til dén kunne det nok
være smart at tilvælge det trådløse netkort som jeg anså for ubrugeligt
for fem år siden :-/

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-10 23:23

Armand skrev:

> Der sidder vel en central dyse ned ved
> rulle/fremføring, eller hvordan ser det ud hvis jeg
> flår sagerne fra hinanden?

Jeg har haft flere af den slags adskilt, og har erkendt
at det ikke kan betale sig at reparere på - og slet ikke
når den har den alder.

> Den jeg har stående hér har været ganske rar at
> have som både scanner; printer og kortlæser

Du kan fortsat bruge den som scanner og kortlæser,
selv om den ikke kan udskrive.

Min hustru bruger en DCP-115C til den slags, men
sender scannerbilleder direkte til farvelaseren på
netværket.

Blækpatronerne er pillet ud for flere år siden - det
sparer altså familien for en del udgifter

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-10 23:36

Armand skrev:

> I mellemtiden er der kommet en bærbar i huset
> og til dén kunne det nok være smart at tilvælge
> det trådløse

Fås også som trådløs:

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31130/s_product/DCP375CWZW1

men så har du fortsat en blækprinter, der er dyr i
drift.

Skulle jeg skifte printer i dag, ville jeg vælge en
farvelaser, og så tilvælge de tiltag jeg har brug
for.

Min HP LaserJet 2605dtn sidder på vores lokale
netværk, og kan også tilgås af naboen, der bor
500 meter væk.

Fra : Armand

Dato : 31-05-10 11:14

Allan Vebel skrev:

> Fås også som trådløs:
>
> http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31130/s_product/DCP375CWZW1

Jup!
Jeg hár allerede være nettet rundt for at vurdere konsekvenserne

> men så har du fortsat en blækprinter, der er dyr i
> drift.

Efter en Canon mono og senere en Canon farve -printer, var det
velovervejet at det blev en Brother i 3. forsøg: Canon'erne var så dyre
i blæk at det var på grænsen til at være mere økonomisk at købe ny når
blækket udløb. Brother har til forskel markedet billigste blæk-priser og
dét er kun blevet bedre af nethandel: Senest fik jeg 14 patroner ind ad
døren for 110,-kr - Til dén pris kan man ikke kalde det for dyrt!

> [...]
> for.
>
> Min HP LaserJet 2605dtn sidder på vores lokale
> netværk, og kan også tilgås af naboen, der bor

Familiens laser-printer står i min svogers firma og dén klarer det jeg
ikke synes de 'uoriginale farver' klarer tilstrækkeligt godt, hvilket
ca. er én gang årligt!

--
Armand.

Fra : emjeppesen

Dato : 31-05-10 11:17

Armand skrev:

>Senest fik jeg 14 patroner ind ad
>døren for 110,-kr - Til dén pris kan man ikke kalde det for dyrt!

Billig skidto

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Armand

Dato : 01-06-10 23:08

Kom på den ide at spørge en kammerat der dels også har Brother-printer
og dels 'nysgerrige fingre', om hán skulle have prøvet at være så dybt i
mekanikken - Men nej, ikke så dybt - - - - - For hán nåede at høre om at
der fandtes deciderede rense-patroner, da háns også havde problemer

Nu har jeg så surfet kort på emnet og der findes sq rense-udgaver af
mine patroner - Indtil videre har jeg dog kun fundet dem 'i restordre',
men når jeg falder over dem bliver de bestemt købt!

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-06-10 23:30

Armand skrev:

> Nu har jeg så surfet kort på emnet og der
> findes sq rense-udgaver af mine patroner -
> Indtil videre har jeg dog kun fundet dem 'i
> restordre', men når jeg falder over dem
> bliver de bestemt købt!

Du lytter jo slet ikke til signalet. Køb en ny
printer - det kan ikke betale sig at gøre noget
som helst ved en 5 år gammel maskine.

Udskriften blivere også dyrere, fordi blæk til
ældre printere hele tiden stiger i pris, fordi der
bliver lavet færre at dem.

Så er der også farve-laser-ideen, som omtalt
tidligere, så har man slet ingen problemer med
blæk der løber tør - det kører bare.

Fra : Armand

Dato : 01-06-10 23:46

Allan Vebel skrev:

> Du lytter jo slet ikke til signalet. Køb en ny
> printer - det kan ikke betale sig at gøre noget
> som helst ved en 5 år gammel maskine.

Jo, jo!
Men et sæt rensepatroner til omkring 150kr vil jeg godt ofre!

> Udskriften blivere også dyrere, fordi blæk til
> ældre printere hele tiden stiger i pris, fordi der
> bliver lavet færre at dem.

Du lytter jo slet ikke til mig:
Jeg har 14 patroner stående til den, så blæk mangel bliver ikke
problemet for mig de næste par år!

> Så er der også farve-laser-ideen, som omtalt
> tidligere, så har man slet ingen problemer med
> blæk der løber tør - det kører bare.

Til min brug synes jeg at anskaffelsesprisen er i overkanten :-/
Toner er tilsyneladende heller ikke til at finde i samme pris-niveau som
'mit' blæk - Måske fordi at laser mere sigter mod erhvervet, der 'bare
betaler hvad det koster' :-/

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-06-10 00:12

Armand skrev:

> Jo, jo!
> Men et sæt rensepatroner til omkring 150kr
> vil jeg godt ofre!

Hvad så hvis det ikke fungerer?

> Du lytter jo slet ikke til mig:
> Jeg har 14 patroner stående til den, så blæk
> mangel bliver ikke problemet for mig de næste
> par år!

Det kan jeg godt se. Skifter du printer, kan du ikke
bruge dem til så meget.

> Til min brug synes jeg at anskaffelsesprisen er
> i overkanten :-/

Ja, men meget hurtigt tjent hjem.

> Toner er tilsyneladende heller ikke til at finde i
> samme pris-niveau som 'mit' blæk

Jeg udskriver sider der koster en fjeredel af prisen
på blæk, er det ikke værd at tænke over?

> - Måske fordi at laser mere sigter mod erhvervet,
> der 'bare betaler hvad det koster' :-/

Det er ikke rigtigt - laserprintere bliver også brugt
af private. Jo, de er lidt dyrere i anskaffelse, men
kan virkelig anbefales i brug.

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 15:17

Allan Vebel skrev:

> Jeg udskriver sider der koster en fjeredel af prisen
> på blæk, er det ikke værd at tænke over?

Ud fra hvilken sammenligning?
Sikkert ikke i forhold til de pris jég køber Brother-patroner til :-/

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-06-10 20:20

Armand skrev:

> Ud fra hvilken sammenligning?

Standardpriser på originalt blæk i forhold til
standardpriser på original toner.

Naturligvis kan der være forskel de enkelte
mærker imellem.

> Sikkert ikke i forhold til de pris jég køber
> Brother-patroner til :-/

Nej, man kan ikke sammenligne uorigilalt
blæk med original toner

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 23:11

Allan Vebel skrev:

> [...]
>
> Naturligvis kan der være forskel de enkelte
> mærker imellem.

> Nej, man kan ikke sammenligne uorigilalt

Men derfor kan det jo godt være et argument at man har muligheden for
billig uoriginalt blæk, hvilket man ikke har med toneren (så vidt jeg
har surfet mig til).

--
Armand.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-10 00:01

Armand skrev:

> Men derfor kan det jo godt være et argument
> at man har muligheden for billig uoriginalt blæk,
> hvilket man ikke har med toneren (så vidt jeg
> har surfet mig til).

Man kan få både blæk og toner i genopfyldte
udgaver til billigere priser - det er et marked jeg
slet ikke er inde på - og noget jeg slet ikke har
lyst til at beskæftige mig med.

Ved uoriginalt blæk bortfalder garantien på 2
år - og så skal jeg pludselig forklare hvorfor

Fra : emjeppesen

Dato : 03-06-10 08:20

Armand skrev:

>Men derfor kan det jo godt være et argument at man har muligheden for
>billig uoriginalt blæk,

Det er da ikke noget argument med mindre man gerne vil sidde med en
ødelagt printer med stoppede dyser.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Armand

Dato : 03-06-10 16:29

emjeppesen skrev:

> Det er da ikke noget argument med mindre man gerne vil sidde med en
> ødelagt printer med stoppede dyser.

Selv hvis der skulle være hold i at det kun er uoriginalt blæk der
stopper dyser, har jeg allerede sparet mere på uoriginalt blæk end en
given ny (og denne gang, netværks-) printer koster!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 15:21

Allan Vebel skrev:

> Hvad så hvis det ikke fungerer?

Nogen skal jo udgøre denne gruppes erfarings-grundlag, og i nærværende
sag påtager jeg mig gerne den økonomiske byrde på almenhedens vegne

--
Armand.

Fra : emjeppesen

Dato : 02-06-10 06:40

Armand skrev:

>Du lytter jo slet ikke til mig:
>Jeg har 14 patroner stående til den, så blæk mangel bliver ikke
>problemet for mig de næste par år!

Det kommer da an på, om du har fod på "sidste salgsdag", for ellers
kan jeg godt forstå at din printer brokker sig.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 15:19

emjeppesen skrev:

> Det kommer da an på, om du har fod på "sidste salgsdag", for ellers
> kan jeg godt forstå at din printer brokker sig.

Jup - Det er faktisk dén der sætter den nævnte horisont!

--
Armand.

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-06-10 00:26

Allan Vebel wrote:

> Det er ikke rigtigt - laserprintere bliver også brugt af private. Jo, de
> er lidt dyrere i anskaffelse, men kan virkelig anbefales i brug.

De fylder bare væsentligt mere end blækprintere, og vejer sjældent under
20kg.

--
Jesper Lund