Nedlukning
Fra : Ryan Andersen

Dato : 04-04-10 11:12

Jeg har lige installeret nyt bundkort Asus p5e deluxe og windows 7 på en
quad 9550 cpu. Alt funker OK undtagen, når jeg skal slukke for computeren.
Luk computeren - knappen lukker Windows ned, men blæseren bliver ved med at
køre. Eneste måde at stoppe den på, er på kabinettets tænd-sluk knap. Nogen
bud på en løsning på et lille men irriterende problem.

Fra : N Dude

Dato : 04-04-10 12:55

Ryan Andersen wrote.:

> [...]
> bliver ved med at køre. Eneste måde at stoppe den på, er på
> kabinettets tænd-sluk knap. Nogen bud på en løsning på et lille men

Du har sat blæseren på det forkerte blæser-udtag.

Hvis ikke, så sæt blæseren direkte på en powertilslutning til enheder, de
lukker femvolten, når computeren slukkes. Eneste ulempe er, at der er ingen
fartkontrol, det er fuld power konstant.

Sidder din blæser rigtigt, så tjek også bios. Måske der er nogle
indstillinger, du har overset.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-04-10 22:21

Ryan Andersen wrote:
> [...]
> bliver ved med at køre. Eneste måde at stoppe den på, er på
> kabinettets tænd-sluk knap. Nogen bud på en løsning på et lille men

Hvilken blæser? CPU eller PSU? har selv en PSU hvor blæseren kører konstant
(det er dog ikke en fejl,sådan er den konstrueret, men er lidt belastende i
længden...)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Mendoza

Dato : 06-04-10 06:44

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken blæser? CPU eller PSU? har selv en PSU hvor blæseren kører
> konstant (det er dog ikke en fejl,sådan er den konstrueret, men er lidt
> [...]

Jeg har det samme problem. Det er CPU og grafikkort blæserne, der bliver ved
med at køre. Det er pænt irriterende!

Fra : N Dude

Dato : 06-04-10 12:24

Mendoza wrote.:

> Jeg har det samme problem. Det er CPU og grafikkort blæserne, der
> bliver ved med at køre. Det er pænt irriterende!

Det er fordi der af een eller anden grund ikke slukkes for femvolten. Prøv
at kigge i bios, der må være mulighed for at ændre dette.

Fra : Mendoza

Dato : 06-04-10 15:35

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er fordi der af een eller anden grund ikke slukkes for femvolten. Prøv
> at kigge i bios, der må være mulighed for at ændre dette.

Ok... Det er bare underligt, at det ikker er hver gang jeg lukker ned, men i
ca. 50% af tilfældende.

Fra : Peter

Dato : 06-04-10 12:08

"Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver ved med at køre. Eneste måde at stoppe den på, er på kabinettets
> tænd-sluk knap. Nogen bud på en løsning på et lille men irriterende

Er den sat rigtig op i strømstyring?

PeterB

Fra : Ryan Andersen

Dato : 06-04-10 20:50

Hej jeg er ret sikker på, at mit system er sat rigtigt sammen. Også
strømstyringsprofiler er sat op til at slukke for det hele. Det med
femvolten har jeg ikke kunne finde nogen indstilling til i bios. Et clue
eller et spor til at lede ville hjælpe. Det er i øvrigt CPU-blæseren, der
kører.

Fra : JE

Dato : 11-04-10 00:21

On 04-04-2010 12:12, Ryan Andersen wrote:
> [...]
> bliver ved med at køre. Eneste måde at stoppe den på, er på kabinettets
> tænd-sluk knap. Nogen bud på en løsning på et lille men irriterende

Prøv i første omgang at opdatere til seneste BIOS og vær også sikker på,
at du virkelig slukker PC--en og ikke bare sætter på stand by elller lign.