Stort problem (for mig :-))
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-03-10 18:46

Min ellers stabile PC'er (HP Pavilion t660.dk) er holdt med at virker.
Kontrollampen på PSU står bare og blinker og iht. HP homepage skulle det
betyde at bundkortet er defekt. Jeg har pillet ALT fra bundkort og PSU
blinker stadigt FEJL.

Bundkortet er et PTGD1-LA (måske ASUS ikke sikker) og her kommer mit
spørgsmål...

Er der nogle hjemmesider der er så smarte at jeg kan finde et nyt bundkort
som er IDENTISK med det gamle.
(så alt er lige til at sætte "over" på nyt uden at skulle lave en masse om)

Link til det gamle bundkort :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=c00196251&dlc=en

Findes der nogle godt links/hints ?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-03-10 10:23

"Claus Rasmussen" <dsl517797@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Kontrollampen på PSU står bare og blinker og iht. HP homepage skulle det
> betyde at bundkortet er defekt. Jeg har pillet ALT fra bundkort og PSU

Har nu aldrig hørt om en PSU med en kontrolampe, men det er nok bare mig

Men bortset fra det, så kunne det vel egetlig godt være din PSU, der er
kaput. Kan du ikke låne en af en kammirat til test, inden du går igang med
at udskifte bundkort.

Kunne også være ram eller cpu. Kommer der nogle bips under opstart ?

Bjarne K.

Fra : JE

Dato : 01-04-10 00:14

On 31-03-2010 11:22, Bjarne K. wrote:
> "Claus Rasmussen"<dsl517797@vip.cybercity.dk> wrote in message
>

> Har nu aldrig hørt om en PSU med en kontrolampe, men det er nok bare mig

Nej, det er det ikke, jeg har heller ikke.

Jeg oplever af og til strømforsyninger der er defekte mere eller mindre,
så det
vil være et godt sted at starte. Formoder at PSU er strømforsyning på dansk.

Fra : N Dude

Dato : 04-04-10 13:04

Bjarne K. wrote.:

> Har nu aldrig hørt om en PSU med en kontrolampe, men det er nok bare
> mig

Dem har jeg nu set massevis af gennem årene. Er meget almindeligt på
mærkevaremaskiner. Især de producenter som laver mindre desktop-servere kan
finde på at bruger een af disse PSU'er. Dell bruger det også.

Der er endda PSU'er hvor der er to eller tre dioder. Hvis der er en defekt i
psu'en, så slukker den grønne og en rød lyser.Den tredie lampe lyser hvis
PSU'en bliver overbelastet.

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-04-10 11:58

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Der er endda PSU'er hvor der er to eller tre dioder. Hvis der er en defekt
> i psu'en, så slukker den grønne og en rød lyser.Den tredie lampe lyser

Jo, du har selvfølgelig ret i at psu'er til servere mm. har kontrollamper.
Jeg har bare aldrig set det i alm. PSU'er til Desktop PC'er, men de findes
altså !

Bjarne K.

Fra : N Dude

Dato : 04-04-10 13:00

Claus Rasmussen wrote.:

> Er der nogle hjemmesider der er så smarte at jeg kan finde et nyt
> bundkort som er IDENTISK med det gamle.
> (så alt er lige til at sætte "over" på nyt uden at skulle lave en
> masse om)

Det kan du ikke være sikker på. HP bruger meget ofte specialproduceret
hardware. Asus har sikkert lavet et bundkort specielt efter HP's
anvisninger, og disse er normal ikke i fri handel. Vil du købe det gennem
HP, så er prisen sikkert på højde med en helt nye maskine.