Beliggenhed/ Retsmedicinsk Inst. 1969-70 ?
Fra : Peter Heide

Dato : 02-03-10 19:37

Jeg åbner en ny tråd. Jeg har fået fat i en stribe ældre billeder fra Det
Kongelige Bibliotek af området omkring Rigshospitalet / Fælledparken (
luftfoto + gadeplan ) hvor jeg mener at Restmedicinsk Institut figurerer.

Har lagt dem hér : http://www.mediafire.com/rigshospitalet

Så hvis der er en kender der kan udpege bygningen vil det være fint.

Fra : Peter Heide

Dato : 02-03-10 19:41

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har lagt dem hér : http://www.mediafire.com/rigshospitalet
>
> Så hvis der er en kender der kan udpege bygningen vil det være fint.

....sgu ikke den smarteste måde jeg har uploaded dem på, kan jeg se....

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-03-10 07:50

Peter Heide skrev:

> ...sgu ikke den smarteste måde jeg har uploaded dem på, kan
> jeg se....

Nej. En eller flere skodsider, som vil lykønske mig med nogle
kæmpegevinster, lægger sig foran og forhindrer mig i at hente
og se billederne.

--
Herluf :·)

Fra : thl

Dato : 03-03-10 10:34

> Nej. En eller flere skodsider, som vil lykønske mig med nogle
> kæmpegevinster, lægger sig foran og forhindrer mig i at hente
> [...]

Tryk på image gallery view, øverst til højre, så bliver det straks lettere.

mvh
Thorbjørn

Fra : Peter Heide

Dato : 03-03-10 18:54

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tryk på image gallery view, øverst til højre, så bliver det straks
> lettere.
>
> mvh
> Thorbjørn

Takker . Hér med en opfordring til at gøre som Thorbjørn skriver. Det gør
det betydeligt lettere.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-03-10 06:27

thl skrev:

> Tryk på image gallery view, øverst til højre, så bliver det
> straks lettere.

Ja, det hjalp!

På billede nr. 1 ses Højskolen for Legemsøvelser øverst,
på nordsiden af Henrik Harpestrengs Vej. Overfor på
Rigshospitalets grund, ses Farmakologisk Institut.
Det ser ud til at Fysiologisk Institut ikke er bygget endnu
på dette flyfoto. Det skal ligge til højre for Højsk. f.
Legemsøvelser. Og til højre for Farmakologisk Inst. skimtes
lidt af Patologisk Institut.

På billede nr. 4 ses hele Rigshospitalet. I midten til
venstre ses hele Patologisk Institut. Og bag dette, i det
nordøstlige hjørne ud mod Fælledparken, ses Retsmedicinsk
Institut. Det er nogle relativt lyse bygninger, og det
er dem, der er afløst af førnævnte "Teilum-bygning(er)".

Ærgerligt at der ikke er årstal på, men det må der kunne
granskes videre i.

--
Herluf :·)

Fra : thl

Dato : 05-03-10 02:07

> Ærgerligt at der ikke er årstal på, men det må der kunne
> granskes videre i.
>
> --
> Herluf :·)

På billedet ses Østerbro posthus, opført 1921
og på billedet mangler frimurerlogen der blev påbegyndt i 1923,
sammenlign med billede 3, her ses frimurerlogen.

mvh
Thorbjørn

Fra : Peter Heide

Dato : 05-03-10 02:32

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er dem, der er afløst af førnævnte "Teilum-bygning(er)".
>
> Ærgerligt at der ikke er årstal på, men det må der kunne

Tak for detektiv-arbejdet med at lokaliserer Restmedicinsk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-03-10 10:26

Peter Heide skrev:

> ...sgu ikke den smarteste måde jeg har uploaded dem på, kan jeg se....

Enig! Men hvis billederne er fra REX-Billedbasen, kan man vel se dem
dér? Det minder mig om at jeg selv skal lede efter fotos fra det
tidligere Militærhospital på Tagensvej.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 03-03-10 11:24

"Jørgen Grandt" Skrev:>
> Enig! Men hvis billederne er fra REX-Billedbasen, kan man vel se dem dér?
> Det minder mig om at jeg selv skal lede efter fotos fra det tidligere
> [...]
Der ligger masser af billeder fra militærhospitalet på REX.

Mvh
Svend-Erik Lindberg