Onkel Toms Hytte eller Dragehuset
Fra : Dan Andersen

Dato : 07-02-10 13:35

Er er nogen, der ligger inde med billeder af denne pragtfulde bygning??
Postkort eller andet, så mail mig lige et link..
Kender godt adressen www.dragehuset.dk men der ligger kun få billeder.

På forhånd tak

--

Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk
Tlf.: 4011 4555

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-02-10 14:27

Dan Andersen skrev bl.a.:

> Kender godt adressen www.dragehuset.dk men der ligger kun få billeder.

Få og få. Der ligger da 16 billeder i galleriet inkl. tegninger.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 07-02-10 15:37

Havde håbet på billeder fra nutiden fx.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-02-10 15:40

Dan Andersen skrev:

> Havde håbet på billeder fra nutiden fx.

Nå, sådan.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-02-10 15:49

Dan Andersen skrev:

> Havde håbet på billeder fra nutiden fx.

Da huset er væk, er det jo svært at få billeder fra
nutiden, men der er i hvert fald fem billeder på
Google Earth.

Sørgeligt at man altid fjerner det, som er hyggeligt.
Sådan gik det fx også med Skudehavnen.

--
Herluf :·)

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-04-10 16:42

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nutiden, men der er i hvert fald fem billeder på
> Google Earth.
>
> Sørgeligt at man altid fjerner det, som er hyggeligt.

Dragehuset er genopført i Valby! Til mindste detalje

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-04-10 17:36

Dan Andersen skrev:

> Bortset fra en lille detalje:
>
> Dragehuset er genopført i Valby! Til mindste detalje

Hmmm.
Prøv selv at se huset på Google Earth. Bjerregårdsvej 15,
2500 Valby.

Der er sat nogle drage-tingester op på tagryggene.
Men huset har en helt anden facon, og ligner slet ikke
det gamle Dragehus/Onkel Toms Hytte.

Der er i øvrigt masser af Google Earth-billeder (fra foråret
2009) fra vejene i kvarteret, også cykelstien Banevolden.
Men der er måske et hus mere på vej på grunden lige
overfor på Bjerregårdsvej 16?

--
Herluf :·)

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-04-10 22:18

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> 2009) fra vejene i kvarteret, også cykelstien Banevolden.
> Men der er måske et hus mere på vej på grunden lige

Jeg har nogle fotografier af huset, hvis det har interesse. Er det i øvrigt
ikke også dér, Benny og Kjeld fra Olsenbanden arbejder i en købmandsbutik i
en af filmene?

Per V
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-04-10 23:12

Per Vadmand skrev:

> Jeg har nogle fotografier af huset, hvis det har interesse. Er
> det i øvrigt ikke også dér, Benny og Kjeld fra Olsenbanden
> arbejder i en købmandsbutik i en af filmene?

Jo, det er fra Olsen-Bandens store kup. Da lå Dragehuset
stadig på Folke Bernadottes Alle. Det var efter deres
"uheld" i købmandsbutikken at de måtte gemme sig i
Gefionsspringvandet ved Langelinie.

Her er et par billeder fra Holger Bohns tyske hjemmeside:
http://www.olsenbande-homepage.de/index5.html

--
Herluf :·)

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-04-10 21:30

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-04-10 23:14

Dan Andersen skrev:

> [...]

Du skal:
1. vælge Olsen Banden i venstre side
2. vælge Film 4. (Olsen Bandens store kup)
3. rulle 2/3 ned på siden (til Folke Bernadottes Alle(5))

--
Herluf :·)

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-04-10 21:18

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Per V
> --
> Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
Ikke estomindre er det det hus, der er pillet ned stump for stump og opført
igen - tgro mod de gamle tegninger.