Biostar NF61V Micro AM2
Fra : Lars & Jane

Dato : 10-11-09 23:15

Har fået et brugt
NF61V Micro AM2 1.0 men blæser kører med fulde omdr. 3525 rpm og larmer
derfor helt vildt, kan man ikke justere omdr. på dette board ?

Cpu er en atlon64 3500+

Temp bliver ikke over 20 Grader, så det er ikke varmen der gør det, kan ikke
lige overskue hvor i bios man kan gøre noget ?

Håber på lidt hjælp fra jer.

Mvh Lars...

Fra : jk

Dato : 11-11-09 09:52

On Tue, 10 Nov 2009 23:15:15 +0100, "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Temp bliver ikke over 20 Grader, så det er ikke varmen der gør det, kan ikke
>lige overskue hvor i bios man kan gøre noget ?

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål direkte. Kig i bios under power,
om der er noget silent mode. Evt. også på biostars hjemmeside om der
er et utility program herfor.

men det kan jo løses ved at købe en zalman regulator.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=08546&type=0

mvh

John

Fra : Lars & Jane

Dato : 11-11-09 14:29

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er et utility program herfor.
>
> men det kan jo løses ved at købe en zalman regulator.

Ja selvf. god ide. takker for hjælpen.
Mvh Lars...

Fra : Jørgen E

Dato : 12-11-09 22:34

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Cpu er en atlon64 3500+
>
> Temp bliver ikke over 20 Grader, så det er ikke varmen der gør det,

Så står den et temmelig koldt rum

De grade-aflæsninger skal du ikke lægge for meget i, da de fremkommer
ved kode i BIOS sammenholdt med registreringer fra sensorer.