Usb 2 udgange
Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-02-09 12:47

Jeg har lige et spørsmål angående USB 2.

På min maskine, er der 3 USB udgange på bagsiden, heraf er 2 forbundet til
en lille hub, så at der i alt er 7 USB udgange.

Da jeg også har en extern HD disk, sker det at jeg får sat den i en anden
udgang end før. nu får jeg så at vide at
" enheden kan arbejde hurtigere ved at sætte den i en USB2 udgang"

Jeg har installeret driveren til bundkortet, som er et Asrock.

Hvordan kan det være at nogle udgange er USB 1 og andre USB 2??

Hvordan ser jeg hvilke der er hvad, og kan jeg ændre på det så alle
bliver USB2??

Elmer

Fra : Mads

Dato : 08-02-09 15:44

On Sun, 8 Feb 2009 12:47:26 +0100, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan det være at nogle udgange er USB 1 og andre USB 2??
>
> Hvordan ser jeg hvilke der er hvad, og kan jeg ændre på det så alle

Mon ikke din USB hub er USB 1 eller USB 2 uden HighSpeed, så når du
sætter den eksterne disk til hubben får du beskeden, men sætter du
disken direkte i USB stikket kører den fuld hastighed.

I så fald er en udskiftning af hubben løsningen. Hubben skal være af
typen USB HighSpeed.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-02-09 16:10

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> disken direkte i USB stikket kører den fuld hastighed.
>
> I så fald er en udskiftning af hubben løsningen. Hubben skal være af

Det lyder egentligt meget logisk. Kigger på det!
Tak for svaret.

Elmer