Hvor kommer hun fra?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-04-08 08:24

Jeg er ikke klar over, hvor jeg kan få hjælp, men her i denne grupper
er der en masse kloge folk med forstand på al verdens ting.

Jeg er i besiddelse af et foto af en dejlig dame. Fotoet kan ses her:

http://www.nicoline1852.dk/Hvem_er_det.htm

Signaturen i hjørnet siger ikke så meget, det er en fotograf Herbst,
der har kopieret billedet på et senere tidspunkt, har jeg fundet ud af
ved gode menneskers hjælp.

Jeg har et gæt på Sverige i 1800-tallet. Min svenske tipoldemor døde i
1852, havde man fotografier den gang? Eller også kan det være min
oldemor, født i 1849 i Värmland, Sverige, gift i Kristiania (Oslo),
Norge i 1873, og siden 1877 bosat i Danmark.

Jeg hæfter mig især ved hendes bemærkelsesværdige hovedtøj, som jeg
ikke (gen)kender. Måske kan nogen her komme med et bud?

Eller måske kan nogen komme med en god ide til, hvor jeg kan spørge?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : peja

Dato : 27-04-08 23:54

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er der en masse kloge folk med forstand på al verdens ting.
>
> Jeg er i besiddelse af et foto af en dejlig dame. Fotoet kan ses her:

Ja en typisk Fanø-dragt fra 1850-1940 og derefter som folkedanserdragt -
desværre kan ma ikke se at dragten er meget farverig.

peja

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 01-05-08 22:16

On Mon, 28 Apr 2008 00:53:56 +0200, "peja" <xxxxx@xxxxx.xx> wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Ja en typisk Fanø-dragt fra 1850-1940 og derefter som folkedanserdragt -
>desværre kan ma ikke se at dragten er meget farverig.

Jamen du store - det var ikke faldet mig ind, at der kunne være
farver. Jeg har hele tiden ment, at det hele var sort.

Det med Fanø-dragt har også en anden foreslået, så det er da
sandsynligt. Måske har det slet ikke noget med mine svenske aner at
gøre.

Jeg må på biblioteket og checke.

Venlig hilsen
Kirsten