Vejnavn - hvor finder man frem til ...
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 18-04-08 09:53

Hej NG.

Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, men ved I hvor man kan spørge
eller finde information om vejnavne og hvem/hvilken person der har lagt navn
til en bestemt vej?

Jeg har slægtforsket lidt og ved et tilfælde finder jeg frem til en vej som
hedder "Martin Lynges Vej" som ligger på Ellinge Lyng i Odsherred.
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om det er min oldefar Jens Peter Martin
"Lynge" Nielsen (Kaldet Martin Lynge el. Martin Nielsen i daglig tale) der
har lagt navn til den lille sommerhusvej?

Er det Odsherred Kommune eller lokalhistorisk i det gamle Trundholm Kommen
man skal kontakte? Eller står sådan noget et sted på nettet?

Håber I kan hjælpe.
Vh L-N

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-04-08 10:57

Lynge-Nielsen wrote:
> [...]
>
> Er det Odsherred Kommune eller lokalhistorisk i det gamle Trundholm
> Kommen man skal kontakte? Eller står sådan noget et sted på nettet?

http://bibliotek.dk/
Spørg en bibliotekar

Du kan kontakte en bibliotekar hvis du har brug for personlig service.

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 18-04-08 11:22

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://bibliotek.dk/
> Spørg en bibliotekar
> Du kan kontakte en bibliotekar hvis du har brug for personlig service.
> Hugh W

Det har jeg prøvet nu og venter på svar. Indtil videre tak for hjælpen.
Vh L-N

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-04-08 18:58

Lynge-Nielsen wrote:

> "Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det har jeg prøvet nu og venter på svar. Indtil videre tak for hjælpen.
> Vh L-N

der er nok et helligdag

Hugh W