L P Hansen Tøffelmager, Haslev
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-08 21:37

Hej !

Jeg er rendt ind i et billede/postkort med et hus med personer udenfor
og et vindue, hvor der står:

L P Hansen Tøffelmager

- bag på kortet er noteret at det er fra Haslev.

Det er formentlig fra starten af 1900-tallet

Kan nogle give et bud på, hvor i Haslev han holdt til ?

På forhånd tak for hjælpen

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : baskholm

Dato : 16-04-08 06:59

> [...]
>
> Det er formentlig fra starten af 1900-tallet
>
> Kan nogle give et bud på, hvor i Haslev han holdt til ?

Til trods for at jeg tilbragte en årrække i Haschlev har jeg ikke
noget umiddelbart svar til dig, ned der findes et lokalhistorisk arkiv
i byen; det kan muligen hjælpe dig.

Børge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-04-08 18:02

"baskholm" skrev i en meddelelse
> [...]

Jo - tak for forslaget.

Jeg er selv fra Haslev - født 1956 men flyttede i 1994 til Hillerød - og
huset på billedet med tøffelmageren ser meget bekendt ud.

Fra Statens Arkiver har jeg følgende:

Navn: Lars Peder Hansen Køn: M Alder: 40 Civilstand: Gift
Erhverv: Tøffelmager Fødested: Freerslev, Sorø
Kilde: FT-1890 Amt: Sorø Herred: Ringsted Sogn: Haslev Stednavn:
Haslev by, Haslev Sogn, Ringsted Herred, Sorø Amt
Matr.nr/adresse: Hus Husstands-/familienr: 81F2 Indtastningsnr:
C5990 Løbenr.: 803

- men kunne godt bruge adressen.

Men om ikke andet, så må jeg en tur på Lokalhistorisk Arkiv i Haslev
næste gang, jeg er dernede i deres åbningstid.

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 16-04-08 20:37

Jan Vestergaard skrev bl.a.:
> [...]
> Haslev by, Haslev Sogn, Ringsted Herred, Sorø Amt
> Matr.nr/adresse: Hus Husstands-/familienr: 81F2 Indtastningsnr: C5990

I folketællingen fra 1906 (der ligger på Arkivalier Online) finder man i
Haslev sogn, Haslev by (opslag 174) , en L.P. Hansen, Tøffelmager på
matr.nr. 12æ.
Dette matr.nr. er i dag lig med adressen Jernbanegade 27A og 27B.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-08 16:49

"Svend-Erik Lindberg" skrev i en meddelelse
> [...]
> matr.nr. 12æ.
> Dette matr.nr. er i dag lig med adressen Jernbanegade 27A og 27B.

Alle tiders

Mange tak

Jan

--