asus crosfire spørgsmål
Fra : not@home.dk

Dato : 14-03-08 22:21

hej jeg har lige anskaffet mig sådan et bundkort og er i tvivl om
rammodulernes placering, når det er dualram skal de så side ved siden
af hinanden eller i nr 1 og 4 eller 2 og 3 eller 1 og 2 eller 3 og 4 ,
jeg spørger fordi i mit forige MSI board skulle de sidde forskudt for
at køre dual ?

og spørgsmål nr 2 de der følerledninger der skal måle temperaturen fra
cpu og grafikkort skal de side imellem cpu og køleklods eller bare
skubbes ind tæt på når køleklodsen er fæstnet ? for det bliver vel
ikke helt tæt hvis den sidder imellem eller hvad ?
på forhånd tak...

Fra : Mads

Dato : 14-03-08 00:12

On Fri, 14 Mar 2008 22:21:01 +0100, not@home.dk wrote:

> [...]
>af hinanden eller i nr 1 og 4 eller 2 og 3 eller 1 og 2 eller 3 og 4 ,
>jeg spørger fordi i mit forige MSI board skulle de sidde forskudt for

Læs dog manualen.

> [...]
>skubbes ind tæt på når køleklodsen er fæstnet ? for det bliver vel
>ikke helt tæt hvis den sidder imellem eller hvad ?

Der skal IKKE en føler imellem CPU og køler. Der er allerede indbygget
en føler i bundkortet, under CPU soklen.
Stikker du noget imellem CPU og køler tager du sgu livet af den.

Grafikkort har som regel også indbygget temperaturføler.

Eksterne følere er beregnet til at du kan placere dem andre steder
hvor du synes du gerne vil vide temperaturen.

mvh Mads

Fra : not@home.dk

Dato : 16-03-08 14:31

On Fri, 14 Mar 2008 00:12:19 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Læs dog manualen.

tak for tippet, vi kan jo bare alle sammen sætte os ned og læse bøger
så behøver vi jo slet ikke at spørge hinanden vel, det var jo nok
fordi jeg ikke helt forstod hvad der står i manualen

Fra : Hans

Dato : 15-03-08 14:45

not@home.dk wrote:

> tak for tippet, vi kan jo bare alle sammen sætte os ned og læse bøger
> så behøver vi jo slet ikke at spørge hinanden vel, det var jo nok
> fordi jeg ikke helt forstod hvad der står i manualen

Asus er lidt mere logiske end MSI, så modulerne skal selvfølgelig sidde
parvis i samme farve sokler.

MSI har ovenikøbet præsteret at producere bundkort hvor farven på soklerne
ikke stemte overens med billederne i manualen, så jeg kan godt forstå hvis
du kommer i tvivl.

Hans

Fra : not@home.dk

Dato : 17-03-08 10:12

On Sat, 15 Mar 2008 14:44:37 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Asus er lidt mere logiske end MSI, så modulerne skal selvfølgelig sidde
>parvis i samme farve sokler.

ok tak for svaret, ja når man har ejet 2 msikort i træk så er alt
indviklet hvad rammoduler angår

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-08 12:36

> [...]
> skubbes ind tæt på når køleklodsen er fæstnet ? for det bliver vel
> ikke helt tæt hvis den sidder imellem eller hvad ?

Troede slet ikke man lavede den slags følere mere, hvad har den fulgt med?
Står og skal bruge sådan et par stykker til et andet projekt.

Stef

Fra : not@home.dk

Dato : 16-03-08 14:29

On Fri, 14 Mar 2008 12:36:25 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>Troede slet ikke man lavede den slags følere mere, hvad har den fulgt med?
>Står og skal bruge sådan et par stykker til et andet projekt.
>
>Stef

asus crosfire, lidt dyrt at give 1200 for et bundkort men det virker
altså også