Et par problemer med mit nye bundkort
Fra : Benny

Dato : 11-03-08 00:28

Hej.
Jeg har lige monteret et Gigabyte GA-X38-DS4 Bundkort og det gik fint, på
nær et par små problemer.
I enhedshåndteringen er der et gult udråbstegn ud for SM buscontroller. Jeg
kan ikke finde en passende driver. har i nogen forslag?

Mit andet problem er mine 2 gamle USB stik på fronten af computeren. Jeg kan
bare ikke få dem til at virke. De er monteret som manualen beskriver og jeg
har prøvet at vende stikkene (2). Det hjalp ikke.
Her er et link til kortets webside, men kan ikke finde en løsning.
http://www.gigabyte.co.nz/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2736

Jeg køre med 2 harddiske med XP SP2 på den ene og Vista Premium på den anden
diske. Der er samme problemer på begge styrsystemer.

Benny

Fra : Hans

Dato : 11-03-08 01:32

Benny wrote:
> [...]
> I enhedshåndteringen er der et gult udråbstegn ud for SM
> buscontroller. Jeg kan ikke finde en passende driver. har i nogen
Det kunne tyde på at du ikke har installeret Intel chipsæt softwaren fra
support cd'en.

> [...]
> beskriver og jeg har prøvet at vende stikkene (2). Det hjalp ikke.
> Her er et link til kortets webside, men kan ikke finde en løsning.

Du burde ikke kunne vende stikkene, da det ene ben i stikket er afblændet på
kabeldelen fra dit kabinet, så noget tyder på at kablingen i dit kabinet
ikke følger standarden.

Stikket på bundkortet skal forbindes således:

http://kvik.org/hw/usbstik.pdf

NC = Ikke forbundet
KEY = Benet mangler på bundkortet, og det bør være afblændet på kablingen i
kabinettet, så stikket ikke kan vendes forkert.

> Jeg køre med 2 harddiske med XP SP2 på den ene og Vista Premium på
> den anden diske. Der er samme problemer på begge styrsystemer.

Hvis chipsæt softwaren mangler, så vil du have problemet begge steder.

Hans

Fra : Preben Christensen

Dato : 11-03-08 22:17

> [...]
> i kabinettet, så stikket ikke kan vendes forkert.

> Hvis chipsæt softwaren mangler, så vil du have problemet begge steder.

Hejsa

Du er sikker på du harmoteret USB stikket i den rigtige sokkel og ikke i
IEEE 1394 soklen de ligner hinanden så man kan tage fejl

Hilsen
Preben

Fra : Benny

Dato : 12-03-08 01:55

> Du er sikker på du harmoteret USB stikket i den rigtige sokkel og ikke i
> IEEE 1394 soklen de ligner hinanden så man kan tage fejl
>
> Hilsen
> Preben

Jeg har nu løst problemet med USB. den var et problem med at montere det
korrekt.
jeg har nu kun et problem tilbage og det er SM buscontroller på min XP
harddisk.
Benny

Fra : Hans

Dato : 12-03-08 02:05

Benny wrote:

> Jeg har nu løst problemet med USB. den var et problem med at montere
> det korrekt.
> jeg har nu kun et problem tilbage og det er SM buscontroller på min XP
> harddisk.

Så må du jo igang med at finde ud af hvad du har glemt at installere på din
XP i forhold til Vista installationen.

Hans

Fra : Hans

Dato : 12-03-08 02:16

Hans wrote:

> Så må du jo igang med at finde ud af hvad du har glemt at installere
> på din XP i forhold til Vista installationen.

Prøv og download dette fra Intel og kør filen:
http://downloadcenter.intel.com/download.aspx?url=/14528/a08/infinst_autol.exe&agr=N&ProductID=816&DwnldId=14528&strOSs=44&OSFullName=Windows*%20XP%20Professional&lang=eng

Hans

Fra : Benny

Dato : 12-03-08 19:41