Bisonokser på Fyn
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-03-08 14:10

En søgning i Google på "bisonokser på Fyn" leder frem til et par hits om
stednavnet Morud.

Men kigger jeg på et færdselskort, så ser det ud til der er adskillige
kilometer mellem jernbanen og markerne ved Morud.

Ikke desto mindre: Da jeg forleden drønede hen over Fyn i IC3, kunne jeg
fryde mig over synet af måske 30-40 styks amerikansk bison som i
smågrupper gik og græssede på et stort areal kun et par hundrede meter
fra toget. Hvad hedder det sted?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-03-08 02:52

On Thu, 13 Mar 2008 14:10:06 +0100, Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> fryde mig over synet af måske 30-40 styks amerikansk bison som i
> smågrupper gik og græssede på et stort areal kun et par hundrede meter

Ja, Morud kan det vist ikke være, for der er næsten 9 kilometer i
fugleflugt til jernbanen derfra. Dermed er det jo også umuligt at svare på
dit spørgsmål, medmindre du kan indsnævre hvor på ruten du så okserne.
Imellem hvilke to stationer?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-08 08:47

Kurt Hansen skrev bl.a.:

> [...]
> fugleflugt til jernbanen derfra. Dermed er det jo også umuligt at
> svare på dit spørgsmål, medmindre du kan indsnævre hvor på ruten du så

Ja, problemet er at det husker jeg ikke; men formentlig *cirka* halvvejs
over Fyn. Altså et stykke før Odense eller noget efter, i retning mod
hovedstaden. Jeg tænkte ikke nærmere over hvor jeg var, fordi jeg var
sikker på at kunne finde noget om disse buffaloes og deres sted i Google
når jeg kom hjem.

Det er ikke så vigtigt, men lidt interessant.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Ole Christiansen

Dato : 14-03-08 09:12

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når jeg kom hjem.
>
> Det er ikke så vigtigt, men lidt interessant.

Nord eller syd for jernbanen.? Jeg mener ikke, at det er mellem
Odense-Nyborg.

Mvh Ole

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-08 09:22

Ole Christiansen skrev bl.a

> Nord eller syd for jernbanen.? Jeg mener ikke, at det er mellem
> Odense-Nyborg.

Øh, nord for.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Ole Christiansen

Dato : 14-03-08 12:19

> Ole Christiansen skrev bl.a

> Øh, nord for.
>
> --
> Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Det har nok været Årup iflg. denne:

http://www.fyens.dk/article/956531:Erhverv--Bisoner-er-en-fin-forretning

Mvh Ole

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-08 14:17

Ole Christiansen skrev bl.a.:

> Det har nok været Årup iflg. denne:
>
> http://www.fyens.dk/article/956531:Erhverv--Bisoner-er-en-fin-forretning

Ja, det kunne det sagtens have været. Lad os sige det indtil videre.
Tak.

Da vi fem dage senere kørte den modsatte vej - hjem fra Gøteborg - og
glemte at kigge efter de imponerende dyr, påstod min kone hårdnakket at
det var i Sverige vi havde set dem på vejen op. Kvinder!

Mvh.: Jørgen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-03-08 15:32

> Kvinder!

Nu ved du hvorfor jeg nøjes med stativet

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-08 17:14

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Nu ved du hvorfor jeg nøjes med stativet

Oh, oh! Jeg håber ikke, min kone ser denne tråd. Jeg har netop
investeret i en Manfrotto med kuglehoved.

Mvh.: Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 18:51

Hej Jørgen
Jeg har lige gjort turen i dag - og umiddelbart før Årup, når man kommer fra
Sjælland - og ja, det er nord for jernbanen - der går der en flok
bisonokser. Så det kan hermed bekræftes.
Det er et flot syn - og jeg opdagede det helt tilfældigt fordi jeg kiggede
op fra mit arbejde - og da jeg så huskede spørgsmålet valgte jg at forsøge
atstedfæste okserne - og kørte så umiddelbart efter ind på Årup Station.
MVH L

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-08 19:27

<none> skrev bl.a.:

> Hej Jørgen
> Jeg har lige gjort turen i dag - og umiddelbart før Årup, når man
> kommer fra Sjælland - og ja, det er nord for jernbanen - der går der
> en flok bisonokser.

Hej L
Herligt! Du har et knus til gode.

Mvh.: Jørgen