Esbjerggade,Kbh. i FT 1916
Fra : Claudius&Forslund

Dato : 13-03-08 12:05

Hej i gruppen

I FT 1916 finder jeg en familie i Esbjerggade 11,Kbh.
Er der nogen der ved hvor gaden lå? Har den evt. skiftet navn? Jeg har ikke
kunne finde den nogen steder. Men jeg går ud fra den ligger/lå på Østerbro.

Venlig hilsen
Karin Forslund

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-03-08 13:51

Claudius&Forslund skrev bl.a.:

> Er der nogen der ved hvor gaden lå? Har den evt. skiftet navn? Jeg har
> ikke kunne finde den nogen steder. Men jeg går ud fra den ligger/lå på
> Østerbro.

Det er da et godt bud på virkeligheden! Der ligger "alle" de andre jyske
bynavne-gader jo.

Esbjerggade var det tidligere (1904-43) navn for Silkeborg Plads, og den
lå i dén nuværende del af Silkeborggade som ligger mellem Viborggade og
Gammel Kalkbrænderi Vej.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Claudius&Forslund

Dato : 13-03-08 22:14

Hej Jørgen
Jeg syntes det lyder som et godt bud du kommer med. Jeg har set på KRAK og
Silkeborg Plads er ikke nogen lang gade og det er FT 1916 heller ikke. Så
jeg må se om jeg kan finde huset en dag.

Til Hugh
Tak for linket til Lokalarkivet på Østerbro, det havde jeg i farten ikke
lige tænkt over, men overvejer at kontakte dem.
Nøjsomhedsvej tror jeg ikke så meget på.

Venlig hilsen og tak for hjælpen til jer begge
Karin Forslund

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-03-08 19:44

Claudius&Forslund wrote:
> [...]
> kunne finde den nogen steder. Men jeg går ud fra den ligger/lå på Østerbro.

the old maps on line are for 1879
before Aarhusgade kvarter was biuilt

you are in Viborggades Rode so as a guess
where Kennedygården is now

Nøjsomhedsvej 12A
2100 København Ø
http://kennedygaarden.dk/

prov http://www.2100lokalhistorisk.dk/Foren.htm

Østerbro
Lokalhistoriske Arkiv
Grenågade 6, kld. th.
2100 København Ø
Åbent hver tirsdag aften kl. 19.30 - 22.00,
eller efter aftale.

mvh

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-03-08 19:53

Hugh Watkins skrev blandt andet:

> you are in Viborggades Rode so as a guess
> where Kennedygården is now
>
> Nøjsomhedsvej 12A
> 2100 København Ø
> http://kennedygaarden.dk/

Betyder det, dear Mr. Watkins, at du underkender min forklaring om
Silkeborggade?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-03-08 09:01

Jørgen Grandt wrote:

> Betyder det, dear Mr. Watkins, at du underkender min forklaring om
> Silkeborggade?

LOL

I did not read it until later
obviously you are right

I wrote >> so as a guess << as a warning to any reader

I chose it becasue it was a newer building by the kommune
(opposite the recent explosion in Nøjsomhedsvej)

I was in Silkeborgplads the moment that Denmark scored goals againat
England and the hurrah råb came from all the open windows - but which
yearws that?

mvh

Hugh W