Hej Gruppe(r)
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 00:26

Har fået et problem jeg aldrig selv har oplevet før og derfro vil jeg godt
høre i disse 2 grupper om der een eller flere som eventuelt kan hjælpe mig
med en løsning.

Problem:
En 6-7 år gammel PC med et ASUS A7V133-VM bundkort - 1553Mhz, 1 GB RAM,
128KB Gforce4 grafikkort, 2 x 40MB HD, USB 1.1 - men installeret et USB 2.0
PCI kort

Windows XP - UK version - alt er fuldt opdateret indtil for ca. 4-5 uger
siden.

Er for få måneder siden installeret helt fra bunden, da min datter skulle
have den til lidt musik, foto og internet (modem forbindelse) halløj.

Og den har så virket perfekt indtil hun kom hjem fra NewYork for et par uger
siden. For da hun startede computeren, nogle få dage efter hjemkomsten,
skete der det, at datoen og klokken ikke var indstillet rigtigt. Hun
indstillede derfor tid og klokke - trykkede anvend og derefter OK. Men det
accepteret PC´en ikke, den indstillede i hvert fald lige med det samme tid
og klokke til en ny men forkert indstilling. Og det er så sket nogle gange
siden. Hun indstiller så igen tid og klokke og når hun så dagen efter
starter PC´en, så er tid og klokke igen indstillet forkert. Og i den
forbindelse kan hendes freeware antivirus "AVG 7.5" jo ikke finde ud af, om
den er opdateret eller ej og det er selvom hun manuelt opdatere AVG -
online. For lige efter opdateringen indstiller tid og klokke sig igen
forkert og så bliver AVG ikonen igen farveløs, som tegn på at opdateringen
er "out of date".

Jeg har selv tænkt på at bundkortsbatteriet til opbakning af bios m.v. til
brug ved opstarterne måske skal udskiftes, men jeg synes ikke umiddelbart,
at det giver mening, når alt andet ser ud til at virke (derfor har jeg også
sendt denne mail i bundkortsgruppen). Men jeg ved det ikke, så ?

Som sagt, så har jeg ikke selv oplevet dette fænomen før, så kan een eller
nogen af jer komme med en løsning på problemet ?

Mvh
Bjørn

Fra : Ole C

Dato : 05-03-08 00:34

BJ skrev blandt andet:

> Har fået et problem jeg aldrig selv har oplevet før

(klip en hel masse)

Du kan roligt regne med at det er batteriet på bundkortet den er gal
med. Alt hvad du skriver, viser det.
Det tager vel en halv times tid at skifte det - og udgiften er vel 10-20
kroner.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 00:46

Hej

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Alt hvad du skriver, viser det.
> Det tager vel en halv times tid at skifte det - og udgiften er vel 10-20

Det var hurtigt - tak

Jeg tænkte, som skrevet tidligere, også, at det måske kunne være det, men
når nu den startede og bios´en ser ud til at kunne håndtere alt det andet,
så var jeg usikker. Men PC´en har da været igang i nogle år efterhånden, så
muligheden var tilstede i mine tanker og da du nu også mener at det nok er
årsagen så vil jeg da finde ud af hvilke type batteri og hvor det sidder i
bundkortsmanualen.

Men endnu engang tak for din hurtige tilbagemeldning :)

Mvh
Bjørn

Fra : Ole C

Dato : 05-03-08 01:28

BJ skrev blandt andet:

> Det var hurtigt - tak

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 01:48

Hej

> Selv tak.
>
> --
> vh
> Ole C

Og næste gang skal jeg nok finde på en lidt mere sigende tekst i emnelinien.
Håber ikke det har drevet nogen til tålmodighedens grænse :)

Mvh
Bjørn

Fra : Finn

Dato : 05-03-08 01:52

BJ wrote:
.... snip.... så vil jeg da finde ud af hvilke type
> batteri og hvor det sidder i bundkortsmanualen.

Normalt en lille flad 3V knapcelle.. kan findes hos de fleste
PC butikker... faktisk mange steder med elektronisk udstyr.

Venlig hilsen
Finn

--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel )

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 02:07

Hej

"Finn" <dur.ikke@is.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Finn
>
> --
> Lærdom er en streng herre og mest historisk,

Også tak til dig :)

Jeg har fundet hvor på bundkortet det sidder og hvad type det drejer sig om:
CR 2032 3V
Lithium Cell
CMOS Power

Mvh
Bjørn

Synlige stave/skrivefejl beror på en individuel retskrivningsreform!

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-03-08 09:14

> Også tak til dig :)
>
> Jeg har fundet hvor på bundkortet det sidder og hvad type det drejer
> sig om: CR 2032 3V
> Lithium Cell
> CMOS Power

Jeg har lige købt en 3 pak af dem i Bilka for 60 kr.
Så der kan du da bl.a. købe dem

Fra : Jens G

Dato : 05-03-08 17:04

On Wed, 5 Mar 2008 00:25:35 +0100, "BJ" <bj-news(a)ga-net.dk> wrote:

>Som sagt, så har jeg ikke selv oplevet dette fænomen før, så kan een eller
>nogen af jer komme med en løsning på problemet ?

Du skriver ikke hvor meget tiden ændrer sig. Hvis det er meget, kan
det være batteriet som allerede er foreslået.
Hvis det ikke er så meget, kan den eventuelt være stillet til en anden
tidszone.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.