?-bundkort vil ikke anvende hurtigere CPU
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 03-03-08 13:55

Jeg har to maskiner.

PC 1. Ældre MS Celeron P2, m. CPU 370 533Mhz
PC. 2. Lidt nyere Medion P.3, m. CPU 370 1000Mhz

Da jeg har en ide om at PC 1. har et bedre bundkort, ville jeg anvende
den 1000Mhz CPU i denne maskine, og samtidig
sætte den 533Mhz CPU i PC2.

Men ingen af maskinerne ville anerkende byttet.

Hvad kan jeg gøre? - Og hvorfor er det sådan? - Jeg har før op- og
nedgraderet (ikke på disse to) uden problemer.

V.H.
Palle

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-03-08 14:05

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre? - Og hvorfor er det sådan? - Jeg har før op- og
> nedgraderet (ikke på disse to) uden problemer.

Du er nødt til at komme med nogle flere oplysninger.

Ud fra oventående skal jeg læse det som en PentiumII og PentiumIII?
PentiumII er ikke kompatibel med PentiumIII socket.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-03-08 14:11

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> crashed Echelon writing

> Ud fra oventående skal jeg læse det som en PentiumII og PentiumIII?
> PentiumII er ikke kompatibel med PentiumIII socket.

Her skal påpeges at jeg påtænker socket 370 og ikke Slot1 hvor som
PentiumII og PentiumIII er lavet til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-03-08 14:27

Det er lidt nemmere hvis du fortæller hvilke 2 bundkort det drejer sig om

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 15:55

> Da jeg har en ide om at PC 1. har et bedre bundkort, ville jeg anvende
> den 1000Mhz CPU i denne maskine, og samtidig
> sætte den 533Mhz CPU i PC2.
>
> Men ingen af maskinerne ville anerkende byttet.

Du må oplyse nøjagtig hvad der står der på CPU'erne
samt hvilke bundkort det drejer sig om,
for at nogen kan svare

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 03-03-08 20:39

"Villy57" <diy4wd[at]hotmail[dot]com> wrote in message

> Du må oplyse nøjagtig hvad der står der på CPU'erne
> samt hvilke bundkort det drejer sig om,
> for at nogen kan svare
>

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Tak foreløbig. - I morgen skal jeg komme med mere konkrete detaljer.

Hilsen,
Palle