Hvad er det for et bundkort...?
Fra : Magnus

Dato : 20-02-08 21:15

Har fundet en gammel PC frem jeg skal montere en intern kortlæser i som skal
forbindes til USB-stikket (mener jeg) på bunkortet hvor den engang har været
monteret og virket før.

Men jeg kan ikke huske hvor jeg skal tilslutte den og manualen har jeg smidt
væk da jeg ikke troede den skulle i brug igen. Manualen vil jeg jo nok kunne
hente på nettet men hvad er det nu for et bundkort.

Kan nogen gætte eller komme med et godt bud?

Det jeg ved om det er følgende:

- ASUS bundkort.
- Købt i slut 90'erne.
- Vist nok med Pentium III processor.
- 5 PCI sokler og 1 til grafikkort.
- Indbygget LAN og lydkort på bundkortet.
- Type nummeret startede med "P" og derefter et tal og med "L" i slutningen
som fortæller der er LAN kort på.
- 4 USB-porte og 1 Firewire.
- Parallel og seriel port.

Kan nogen hjælpe med at komme med et bud på hvilket kort det kunne være
eller ihvertfald begrænse antallet af mistænkte?

/Magnus

Fra : Hans

Dato : 20-02-08 21:34

Magnus wrote:
> [...]
> jeg jo nok kunne hente på nettet men hvad er det nu for et bundkort.
>
> Kan nogen gætte eller komme med et godt bud?

Typenummeret står nede mellem PCI soklerne, men et gæt kunne være P2B-L.

Hans

Fra : Hans

Dato : 20-02-08 21:39

Hans wrote:

> Typenummeret står nede mellem PCI soklerne, men et gæt kunne være
> P2B-L.
Det er et P3C-L, da du jo skrev Pentium III.

Hans